Шарл Льоклер изказа мнението си относно бъдещите промени в правилника на F1. Пилотът на Ферари подкрепи идеята за връщане на по-шумните V8 двигатели в бъдеще. Но в същото време Льоклер се обяви против увеличаване на броя на спринтовете и обърната стартова решетка.
Льоклер смята, че F1 е намерила подходящия брой спринтови състезания и не иска техният брой да бъде увеличен. Пилотът на Ферари е против обърнатата стартова решетка, но същевременно подкрепя идеята за V8 двигатели.
F1 въведе спринтовите състезания през сезон 2021, за да направи състезателните уикенди по-зрелищни. Ръководството на шампионата също така искаше да да предложи по-атрактивен продукт на зрителите по трибуните и телевизионните екрани.
Понастоящем F1 провежда 6 спринта в рамките на един сезон. От началото на годината бяха проведени 1/2 от тях- Шанхай, Маями и Спа. Останалите ще бъдат на пистите в Остин, Сао Пауло и Катар.
По-рано този месец F1 обяви спринтовия календар за 2026 г. Той отново включва 6 уикенда със спринтови състезания. Календарът е сериозно ревизиран, като само Китай и Маями запазват местата си. Силвърстоун се завръща след известна пауза, докато Канада, Нидерландия и Сингапур са напълно нови домакини на този формат
Последно време Стефано Доменикали не спира да лансира идеята за подобряване на състезателните уикенди. Италианецът предложи увеличаване на броя на спринтовете и обърната стартова решетка. Неговата цел е F1 да стане по-привлекателна за млада аудитория.
По време на рейс уикенда в Баку няколко F1 пилоти се обявиха против обърната стартова решетка. Льоклер също не е привърженик на тази идея, както и на повече спринтови надпревари в календара.
„Личното ми мнение е, че броят на спринтовите състезания, които имаме в момента, е достатъчен. Не бих искал да има повече от това“, заяви Льоклер. „Обърнатата стартове решетка… Не знам, поне да не се случи през нормален уикенд.“
„При спринтов уикенд… защо да не се обмисли за спринтовото състезание? Но аз наистина не мисля, че това трябва да бъде част от ДНК-то на F1. Мисля, че F1 в момента е такава, каквато трябва да бъде. Затова не мисля, че трябва да преоткриваме нещо“, добави пилотът на Ферари.
Догодина влизат в сила нови технически правила за задвижващите системи. Въпреки това ФИА и ФОМ вече водят дискусии относно бъдещите двигатели. Изглежда, че част от производителите и ФИА са в голяма степен съгласни да преминат към по-евтини и по-опростени двигатели на базата на V8 в бъдеще. Опитът да се ускори въвеждането им преди 2031 г. обаче се провали поради липса на подкрепа. Най-голям противник на тази идея е Ауди.
Льоклер призна, че би искал F1 да се върне към по-шумните V8 двигатели. Пилотът на Ферари разказа как е чувал тези мотори по улиците на Монако.
„Бих искал да се върне това. Много по-шумните двигатели биха били наистина добре дошли.“
„Определено бих предпочел да се върнем към нормалните V8 или V10 двигатели и особено към шума. Това е нещо, което ми липсва най-много в спорта и което ме накара да се влюбя в спорта.“
„Аз съм от Монако и си спомням, когато колите от F1 караха из Монако преди години. Това ми даваше голяма тръпка. Сега не мисля, че хората имат това усещане, което е жалко“, заключи Шарл Льоклер.
Whistle while you work 🎶 pic.twitter.com/bGPDaXopkv
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) September 24, 2025














