Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер получи наказание от 10 места назад на стартовата решетка в Канада

Льоклер получи наказание от 10 места назад на стартовата решетка в Канада

7881
0
Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер,, снимка Ферари

Шарл Льоклер получи наказание от 10 места назад на стартовата решетка за утрешната Гран при на Канада. Това се случва след като от Ферари решиха да нов елемент от контролната електроника на неговия силов агрегат.

Льоклер бе принуден да се оттегли от Гран при на Азербайджан миналата неделя. Пилотът от Монако водеше в състезанието, но получи след повреда в задвижваща система. Вчера тимът на Ферари потвърди, че двигателят от Баку ще бъде бракуван.

Това беше поредният проблем с надеждността на 24-годишния състезател в един труден период за него, в който той отпадна от надпреварата в Испания заради проблем в силовия агрегат. Същевременно от Ферари бяха изправени пред потенциални наказания на стартовата решетка.

Малко преди старта на петъчните тренировки за Гран при на Канада в Монреал бе обявено, че Льоклер използва нов двигател, MGU-H, MGU-K и контролна електроника. Всички тези промени са били в рамките на правилата на ФИА.

Но след края на FP2, втори документ от федерацията потвърди, че Льоклер е взел още една нова контролна електроника. Това е общо трети  елемент за тази година.

Тъй като това превишава лимита за сезона от две контролни електроники, Льоклер ще изтърпи наказание от 10 места на грида в неделното състезание в Канада. Междувременно Юки Цунода ще потегли от дъното на колоната, след като използва чисто нов двигател с вътрешно горене.

Льоклер завърши на пета и втора позиция след първата и втората тренировка на пистата Жил Вилньов.

„Наистина е хубаво да се върна на тази писта! Тя има много специфичен характер. Винаги е забавно да караш на трасе, където трябва да се движиш толкова много по бордюрите.
Като цяло първият ден беше положителен. Свършихме добра работа, за да подобрим настройките си от FP1 до FP2. Еволюцията на пистата обикновено е доста голяма, какъвто беше случаят и вчера. Вятърът беше доста силен, но не се отрази много на карането ми. Основният ни фокус занапред ще бъде да подготвим състезанието си по най-добрия възможен начин“, сподели Льоклер.

Другият пилот на Ферари Карлос Сайнц даде второ и четвърто време в двете сесии.

„Страхотно е да се върнем в Канада. Жил Вилньов е писта, която е трудна, неравна и пълна с бордюри, така че определено е предизвикателство за тези нови автомобили. Наслаждавах се на първия тренировъчен ден. Успяхме да напреднем добре в двете сесии. На моменти беше много трудно заради силния и поривист вятър. Въпреки това успяхме да изпълним цялата си програма без проблеми. Разбирането на гумите ще бъде много важно в неделя. Събрахме добри данни и изпълнихме програма си. Очаквам с нетърпение днешната квалификация“, каза Сайнц.