Начало Избрани Льоклер разкри причината за катастрофата в спринтовата квалификация

Льоклер разкри причината за катастрофата в спринтовата квалификация

2097
0
Шарл Льоклер, Ферари
Шарл Льоклер, снимка Ферари

Шарл Льоклер спечели първата квалификация в историята на F1. Пилотът на Ферари беше най-бърз в днешната сесия на пистата Баку, която се проведе според новия формат. Льоклер отново показа отлична скорост, макар да катастрофира в последните секунди на SQ3. Според състезателя на Ферари, прегряване на задните гуми е довело до това той да изпусне своя автомобил и да се удари в стената.

Льоклер показа отлична скорост от началото на уикенда в Азербайджан. Пилотът на Ферари финишира на втора позиция в първата тренировка и спечели вчерашната квалификация. По този начин той записа трети пореден полпозишън по улиците на Баку и си гарантира старт от първа позиция в утрешната Гран при на Азербайджан

Льоклер бе много бърз и в днешната спринтова квалификация в Азербайджан. Монегаскът записа най-добро време в началото на третия сегмент от сесията. В последните секунди той опита да подобри постижението си.

Пилотът на Ферари обясни, че е бил по-бавен в първия сектор, което го е накарало да натисне малко повече във втория в опит да навакса изоставането си. В последните секунди на спринтовата квалификация Льоклер се удари в стената и повреди предното си крило. Въпреки това той успя да запази първата позиция за днешния спринт.

„Меките гуми бяха малко трудни за управление. Изведнъж ги попадаш в SQ3, докато ние не бяхме карали с тези гуми от вчера“, сподели Льоклер.

„Това не бе много отдавна. Въпреки това условията са много различни, така че колата се държеше много по-различно. Честно казано задната гуми прегряха по време на втората обиколка'“, продължи пилотът на Ферари.  „Опитах се да натисна малко повече, за да спечеля малко време за обиколка, тъй като изоставах от първото си най-добро време и в крайна сметка загубих болида в завой №5. За щастие това  нямаше никакво влияние върху квалификацията.“

„Не знам какво стана с Карлос, който беше зад мен. Жалко е, ако той подобряваше своите постижение. Все пак аз съм доволен от първата обиколка, много доволен от първата обиколка. И сега трябва да потвърдим това добро темпо и в състезанието“, каза още Льоклер.

Льоклер е предпазлив относно шансовете да победи Серхио Перес и Макс Верстапен в спринта предвид темпото на RB19. Пилотът на Ферари все пак няма да се откаже и ще се бори докрай

„Ще го направим, но трябва да бъдем реалисти. Досега бяхме в по-задната част на състезанията, докато Ред Бул изглеждаше с крачка напред спрямо всички останали. Така че нека да видим какво ще се случи в спринта и след това.“

„Надявам се да поднесем добра изненада. Мисля, че подобрихме доста автомобила, но днес ще имаме повече отговори в състезанието и ще видим къде сме в сравнение с тях“, добави Шарл Льоклер.

Другият пилот на Ферари Карлос Сайнц остана пети след финала на спринтовата квалификации в Баку. Испанецът отново нямаше отговор на темпото на Льоклер и продължаваше да се бори с автомобила SF-23.

„Продължавам да се боря с автомобила и с усещането си зад волана. Продължавам да се боря със спирачките, така че явно ми липсва този уикенд“, заяви Сайнц.

„За мен уикендът в Баку е малко ограничаване на щетите, защото явно не се чувствам като у дома си“, добави пилотът на Ферари.

Проблемът за Сайнц е свързан с това, че по време на спринтовите уикенди отборите не могат да променят настройките на болидите, които се намират в условията на закрит парк.

„Нямаме време да прегледаме данните и да съставим някои промени в този формат. Явно ми липсва нещо. Компромисите на този формат са, че нямате време за промени ако има нещо нередно или има нещо, което не работи както трябва“, допълни състезателят на Ферари.