Кристиан Лундгаард заяви, че Себастиан Фетел ще се сблъска с трудната задача да се адаптира към изискванията на Индикар. Четирикратният световен шампион обяви оттеглянето си от F1 в края на миналия месец. Има вероятност той да реши да се състезава в друг шампионати или серии.
Преди около три месеца Фетел получи покана от Боби Рейхал да тества автомобил от Индикар. Американецът e бивш автомобилен състезател и съсобственик в отбора на Rahal Letterman Lanigan Racing. Неговият си и пилот на отбора Греъм Рейхал също заяви, че би организирал тест за германеца на пистата Роуд Америка.
Лундгаард е бил част от академията на Алпин и се състезаваше във Формула 2 през 2020 и 2021 г. , преди да се прехвърли в Индикар. Сега датчанинът кара за тима на Rahal Letterman Lanigan Racing и е най-бързият сред новобранците в сериите. Вчера младият състезател подписа многогодишен договор с американския отбор. 21-годишният състезател бе попитан какво мисли за идеята да види Фетел в Индикар.
🟥ANNOUNCEMENT🟥
Rahal Letterman Lanigan & Christian Lundgaard to continue with multi year deal.
Thank you team. Let’s keep this going. pic.twitter.com/VGWHjg8fNO
— Christian Lundgaard (@lundgaardoff) August 16, 2022
„Честно казано би било страхотно Себастиан да участва в Индикар. Карал съм автомобили от Формула 1 и тествах немалко дни с Рено. Ще кажа нещата така: лично за мен това беше най-лесният автомобил, който някога съм управлявал. До известна степен не е толкова сложно да се справиш с болид от F1″, сподели Лундгаард.
„Причината, поради която виждаме толкова голяма разлики е в този шампионат е, че автомобилът е много лесен за управление до определен предел. След това е трудно да се намери тази половин до една секунда. Все пак автомобилът има толкова много притискаща сила, за да се задържи на пистата, нали така?
„Затова мисля, че Себастиан ще дойде тук и ще опита кола, с която трябва да се бори. Всъщност ти трябва да водиш колата, а не тя теб. Фетел ще изпитва трудности с адаптацията в Индикар. Предполагам, че ще има много пилоти от Формула 1, които бих желал да се пробват в Индикар“, продължи датчанинът.
Лундгаард спечели първия си подиум в NTT IndyCar Series в края на миналия месец след като финишира на втора позиция на пистата Индианаполис. В допълнение, той се изказа доста ласкаво за настоящите пилоти от поддържащата серия на F1 Фелипе Другович и Маркус Армстронг. Бразилецът в момента води във временното класиране, докато австралийският му съперник спечели две победи.
„Ако погледнем Фелипе, той свърши изключително добра работа тази година. Той имаше много, много добър старт на сезона, който го постави в тази позиция, за да може да печели точки и да запази лидерството в шампионата“, каза Лундгаард.
„Бях съотборник с Маркус през 2020 г. в F2. Знам, че тази година беше много трудна за него, но вярвам, че той е добър пилот. Знам, че той може да управлява и автомобил. Не знам много за Фелипе като цяло, но мисля, че Маркус със сигурност ще може да бъде доста бърз. В IndyCar нещата стоят така, че трябва да си бърз всеки път, а това е трудно. Според мен, преходът към овалите е най-труден.“
Освен Лундгаард, в Индикар се състезава и Калъм Илот. Британецът бе част от академията на Ферари и тест пилот на Алфа Ромео. Наскоро той подписа нов двегодишен договор с тима на Juncos Hollinger Racing.
„Бих казал, че връзката с Далара е голям фактор за доброто представяне. Смятам, че преминаването от гуми на Пирели към гуми Файърстоун беше от голяма полза както за мен, така и за Калъм. Двамата имаме опит в правилното пестене на гуми и грижата за тях, защото смесите Пирели са трудни [за работа]. Те са много трудни за разбиране и се представят различно на всяка една писта.“
„Тук усещам, че смесите на Файърстоун могат да издържат много повече, така че всъщност можете да натиснете по-здраво. Ние знаем как да сме бързи и как да пестим гумите. Доказахме, че можем да свършим добра работа и да бъдем по-силни. Това ни помогна много повече в състезанията. Както виждате, представяме се доста добре за новобранци.“
„Мисля, че автомобилите не се различават съществено. Колата в Индикар няма толкова добра аеродинамика и се плъзга повече. Според мен, най-голямата разлика между двата шампионата е в гумите, докато автомобилите се държи почти по еднакъв начин. Болидът от Индикар има разлики с F1, но те не са толкова големи колкото смятате.“, добави Кристиан Лундгаард.