Начало Рали Мико Хирвонен: Имах невероятен късмет. Но сега е време да намаля (видео)

Мико Хирвонен: Имах невероятен късмет. Но сега е време да намаля (видео)

98
0
Мико Хирвонен,Ярмо Лехтинен

Мико Хирвонен обяви, че се оттегля от световния рали шампионат след края на настоящия сезон. Финландският пилот има 13 години във висшия клас и сподели някои от най-хубавите си спомени за тях, както и за навигатора си Ярмо Лехтинен.

Ако Мико трябваше да избере… 

…само едно рали…

Това е наистина трудно! Имаше толкова великолепни надпревари, толкова прекрасни битки! Мога честно да кажа, че ги обожавам всичките. Наистина не мога да избера само едно рали, но мога да кажа, че всяко има специално значение. Първата ни WRC победа бе в Австралия през 2006 г. и бе много специален момент. Успехът в Уелс през 2007 г. бе невероятен. Помня подиума, който споделях с Маркус [Грьонхолм] и Себ [Льоб]. Хронологично погледнато – последната от трите, но първа в сърцето ми победа в рали Финландия, у дома, със семейството и приятелите ми. Това е уникален спомен.

…само една битка…

Бих казал онези толкова много двубои, които водех с един конкретен пилот: Себастиен [Льоб]! Това бяха най-великите битки и тези, които обичам най-много, независимо дали съм ги спечелил или загубил! Себ бе съперник и съотборник, когото все още уважавам страшно много и смятам, че чувството е взаимно.

…само един състезателен автомобил…

Бих казал Форд Фокус. С този автомобил съм направил най-много ралита, с него съм постигнал най-големите си успехи.

…само една година..

Отново – не мисля, че мога да избера само една. Някои бяха фантастични, други трудни, но това е част от състезанията. Обичам всяка една от тях и не съжалявам за тези 13 години отдаденост, удоволствие и щастие.

…само една дума, свързана с Ярмо…

Привилегия, защото бе привилегия да работя с Ярмо. Нищо нямаше да се случи без него. Срещнахме се за първи път на летището в Хелзинки през 2001 г. преди да отлетим за Италия, където трябваше да се състезаваме за първи път заедно. Това бе началото на едно страхотно приятелство. В тези 13 години, изпълнени със смях, приключения, победи, загуби и страст изживяхме всичко заедно. И знам, че още не е приключило! Ще споделим още много неща, защото в историята ни има празни страници.

 

Статистиката на Мико

162 старта

15 победи

28 втори места

68 подиума

259 етапни победи

1192 спечелени точки

Най-дълга серия поредни победи: 4 през 2009 г. (Акрополис, Полша, Финландия, Австралия)

Най-дълга серия поредни подиуми: 8 (2009 г., Сардиния до Швеция през 2010 г.)

Най-дълга серия поредни финали в точките: 22 (от Япония през 2007 г. до Португалия през 2009 г.

Най-много победи в едно рали: Австралия (2006 – 2009 – 2011)

 

1998: първо рали – Лайхия Рали (Финландия, с Опел Кадет)

2002: първо WRC рали с частно Рено Клио Супер 1600; финландски рали шампион (група А)

2003: първи сезон във WRC със заводски екип – Форд; печели първи точки с шесто място в Кипър

2004: заводски пилот на Субару

2005: първи подиум – на рали Каталуния с частен Фокус WRC 03

2006: връща се във Форд като заводски пилот; печели първа победа във WRC– Австралия; 7 подиума, трети в класирането при пилотите; Форд печели титлата при конструкторите

2007: печели три победи (Норвегия, Япония, Уелс); финишира в точките в 15 от 16-те старта; трети в класирането при пилотите; Форд отново печели титлата при конструкторите

2008: 3 победи, 11 подиума, вицешампион

2009: 11 подиума (от 12 кръга), 4 поредни победи, вицешампион

2011: 2 победи, 8 подиума (в 13 кръга), вицешампион

2012: става заводски пилот на Ситроен, 10 подума (в 13 кръга), вицешампион

2013: 5 подиума (от 13 кръга)