Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Магнусен остава част от семейството на Хаас и през 2025 г.

Магнусен остава част от семейството на Хаас и през 2025 г.

748
0
Кевин Магнусен, Хаас
Кевин Магнусен, снимка Хаас

Кевин Магнусен остава част от семейството на Хаас и през 2025 г. Датчанинът ще изпълнява ролята на тестов и развоен състезател на американския отбор. Има голяма вероятност Магнусен да бъде и резервен пилот на тима в избрани състезания от сезон 2025.

Магнусен прекара по-голямата част от кариерата си в Хаас. 32-годишният датчанин беше част от американския отбор от 2017 до 2020 г. След това той прекара една година извън спорта, състезавайки се в IMSA и Индикар.

През 2022 г. Магнусен изненадващо се завърна в Хаас, заменяйки Никита Мазепин. Датчанинът записа няколко силни класирания в тогавашната кампания и победи тогавашния си съотборник Мик Шумахер. След това представянето му започна да става по-слабо, което не му позволи да изпревари Нико Хюлкенберг.

Магнусен напусна за втори път Хаас в края на 2024 г. Той обаче не изключи да работи отново с отбора в бъдеще, макар и в различна роля. Аяо Комацу също изрази желание датчанинът да бъде част от Хаас, макар и не като титулярен пилот

Тази година Магнусен ще насочи фокуса си към състезанията за издръжливост. Датчанинът е част от заводската програма на БМВ в WEC и IMSA. Този уикенд Магнусен ще се включи в 24-те часа на Дайтона заедно с Дрис Вантор, Рафаеле Марчиело и Филип Енг. По-късно тази година той ще участва и в 24-те часа на Льо Ман.

По-рано тази седмица Аяо Комацу коментира плановете на отбора преди началото на сезон 2025 в F1. Японецът потвърди, че Магнусен остава част от семейството на Хаас, макар и вече да изпълнява различна роля.

Задълженията на датчанина ще са свързани основно с за тестване на предишни автомобили (TPC). Магнусен познава отлично автомобилите от сезоните 2022 и 2023 и ще може да предостави ценни референтни данни за отбора.

Магнусен ще играе важна роля и в симулатора. Датчанинът ще работи в модерното съоръжение на Тойота благодарение на партньорството между Хаас и японците.

„Той ще участва в програмата за TPC, както и в различни симулатори“, каза Комацу. „Опитът и обратната връзка на Кевин са ненадминати. Ние сме уверени, че той ще предостави важни идеи, които ще помогнат на Естебан и Оливър в тяхното развитие“, добави шефът на Хаас.

В допълнение се разбира, че Магнусен може да изпълнява и ролята на резервен пилот в избрани състезания през сезон 2025 и в момента води преговори. Така той може да замени някой от титулярните пилот на тима при нужда.

Хаас все още не е обявил резервните състезатели на тази година. Предполага се, че отборът ще се раздели с Пиетро Фитипалди. Кандидат за това място е протежето на Тойота Ритомо Мията. Неотдавна той кара по-стар болид на тима в Херес. Тази година японецът ще кара във Формула 2 за тима на АРТ Гран при.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от MoneyGram Haas F1 Team (@haasf1team)