Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Майк Крак: Никога не съм смятал, че ще ми бъде лесно

Майк Крак: Никога не съм смятал, че ще ми бъде лесно

1022
0
Майк Крак, Астън Мартин
Майк Крак, снимка Астън Мартин

Новият шеф на Aстън Мартин Майк Крак много добре осъзнава, че в момента е изправен пред огромно предизвикателство. Специалистът oт Люксембург има трудната задача да изведе британския екип към върха в F1. Toй заяви, че би било лесно да се откаже от поемането на такава отговорност.

Крак застана начело на Астън Мартин няколко седмици преди началото на сезона след напускането на дългогодишния шеф на отбора Отмар Шафнауер. Инженерът от румънски произход в момента заема подобна роля в тима на Алпин.

Началото на неговото управление беше изключително трудно. Отборът страдаше от подскачане и редица тежки инциденти. Поради това британците не успяха да спечели никакви точки в шампионата до момента. 

В момента Астън Мартин е най-слабият отбор на стартовата решетка. Пилотите на екипа Себастиан Фетел, Ланс Строл и Нико Хюлкенберг не успяха да намерят място в топ 10 по време на състезанията в Бахрейн, Саудитска Арабия и Австралия.

Този резултат постави тима в дъното на класирането при конструкторите. Миналата година Астън Мартин завърши на седмо място. През 2020 г. тимът финишира на забележителната четвърта позиция, изпреварвайки Рено, Ферари и Алфа Таури. В края на тогавашната кампания Серхио Перес спечели Гран при на Сахир с болида на Рейсинг Пойнт RP20.

Крак заяви, че е знаел с какво се захваща, когато е приел офертата да оглави Астън Мартин. Бившият шеф на БМВ не съжалява, че е влязъл в новата си роля на ръководител на отбор от F1.

„Имах много въпроси, когато бях потърсен за тази позиция. След получих отговорите, разбрах, че това ще бъде голямо предизвикателство за мен.“

Щеше да е лесно да не приема офертата на Астън Мартин. Никога не съм смятал, че ще ми бъде лесно. [Но] аз не съм от хората, които търсят оправдания.“

Първите три състезания наистина не бяха лесни. В момента целият отбор не е наред“, призна той.

Трябва наистина да работим здраво, за да стигнем до върха.  В края на краищата няма как да го докоснем с магическа пръчка. Все пак F1 е трудна. Трябва да имаш бърз автомобил и пилоти, както и да не допускаш грешки.“

Късното назначение на Крак в отбора през означава, че той все още опознава настройките и персонала на Силвърстоун. В момента където отборът е в процес на амбициозна програма за разширяване след години на финансови икономии в предишните си наименования Форс Индия и Рейсинг Пойнт.

„Трябва да се определи кой по кой процес работи и какво точно прави, каза той. Също така добави, че това е трудно да се направи  когато екипът на Астън Мартин работи на пълни обороти.

„Когато се състезаваш, имаш малко по-малка представа за развитието, отколкото ако си прекарал тримесечен период във фабриката. Ръководя официално тима от шест или седем седмици. Но от мен зависи да предприема необходимите стъпкида разговарям с най-много хора, да се опитам да установя къде се намираме, както и какво трябва да подобрим за да продължим напред.“

Освен Крак, отборът na Астън Мартин е наел и нов технически директор в лицето на бившия ръководител на отдела по аеродинамика на Ред Бул Дан Фелоус. Британецът в момента се установява на новата си позиция, след като изкара шестмесечен принудителен отпуск. 

„Трябва да седнем заедно и да определим как да развием автомобила и структурата на отбора“, заяви Крак след като обяви за пристигането на Фелоус.

„През следващите няколко седмици трябва да разгледаме и да намерим начин, по който да подобрим представянето на автомобила AMR22.“