Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън обмисля да работи с нов производител на задвижващи системи от 2026...

Макларън обмисля да работи с нов производител на задвижващи системи от 2026 г.

2089
0
Зак Браун, Андреа Стела, Макларън
Зак Браун и Андреа Стела; снимка: Макларън

Макларън обмисля вариант да работи с производител на задвижващи системи като заводски партньор от 2026 г. Главният изпълнителен директор на Макларън Рейсинг Зак Браун потвърди по време на представянето на новия MCL60, че екипът ще прецени внимателно възможността за такава опция за следващите години.

„Много сме доволни от Мерцедес. Имаме време да решим какво искаме да правим за 2026 г. и нататък“, каза още Зак Браун

„Според мен е вълнуващо за Формула 1, че толкова много производители влизат в спорта. Мисля, че това показва растежа на F1, вълнението, което предизвиква. Но този въпрос (за работата с производител на задвижващи системи като заводски партньор) е нещо, което заедно с Андреа [Стела] бавно ще анализираме. Нямаме бърза работа и сме много доволни от Мерцедес. Да видим как ще се получат нещата през годината. Не спешно да взимаме решение.“

ФИА потвърди шест компании като производители на задвижващи системи от Формула 1 за цикъла, стартиращ от 2026 г. Това са Мерцедес, Ауди, Ферари, Алпин/Рено, Ред Бул Форд Пауъртрейнс и Хонда. Японският концерн си запази място с регистрацията, за да участва в дискусиите за формулиране на правилата. От Токио обаче не поеха твърд ангажимент за участие в спорта.

Зак Браун вече е разговарял с Хонда въпреки неуточнения статут на японския производител. Освен това се е свързал с Кадилак. Марката, която е в концерна GM, бе привлечена от Майкъл Андрети към неговия проект. Видели са го и в Ред Бул в Милтън Кийнс

Американският мениджър проучва възможностите за периода, когато ще се използват нови задвижващи системи.

Особен интерес предизвика контактът с Хонда. Макларън има както легендарни сезони с японската марка, така и кошмарни изживявания. Последният им общ проект приключи предсрочно и с доста натрупан негативизъм. На специалистите в Хонда бе необходимо повече време, докато двигателите заработят както трябва. С техни задвижващи системи Ред Бул печели шампионата през последните две години.