Макларън Рейсинг обяви мащабно многогодишно партньорство с американския технологичен гигант Гугъл за своите отбори от F1 и Extreme E .
McLaren Racing announces a major multi-year partnership with @Google, featuring @Android and @GoogleChrome, as an Official Partner of the McLaren Formula 1 Team and McLaren Extreme E Team from 2022.
— McLaren (@McLarenF1) March 16, 2022
Интересът на Силициевата долина към Формула 1 продължава да става все по-голям. Гугъл се присъединява към големи технологични компании като Oracle, Amazon Web Services, AMD, Cognizant и Dell Technologies. Всички тези ИТ гиганти присъстват по един или друг начин на стартовата решетка в F1.
В момента стойността на Google е 1,7 трилиона долара. Според Макларън, това ще позволи на продуктите на компанията Android и Chrome да осигурят безпроблемно технологично изживяване във всички операции на отбора. Също така трябва да помогнат за подобряване на представянето му на пистата.
„Абсолютно сме щастливи и горди да приветстваме Гугъл в семейството на Макларън Рейсинг„, коментира изпълнителният директор Зак Браун.
„Гугъл е световен лидер в областта на технологиите и е новатор в свързването на хората по света. Чрез интегрирането на платформи като Android и Chrome в нашите операции, екипът ни ще получи по-добра подкрепа, за да се съсредоточи върху постигането на силни резултати.“
„Очакваме с нетърпение едно вълнуващо партньорство, което ще обхване F1 и Extreme E.“
Брандирането с Android и Google Chrome ще се появи върху обвивката на двигателя, както и върху колелата на автомобила на Макларън MCL36. Също така ще присъства и върху каските и състезателните костюми на Ландо Норис и Даниел Рикиардо. Партньорството между двете страни започва този уикенд в предстоящата Гран при на Бахрейн.
„Макларън Рейсинг представя най-доброто от това, което е възможно на състезателната писта по отношение на постиженията, приобщаването и устойчивостта. Това са ценности, които споделяме и ние в Гугъл„, заяви вицепрезидентът на маркетинговия отдел на технологичния гигант Никълъс Дрейк.
„Внасяме възможно повече иновации в платформи като Android и Chrome. След това безпроблемно ги свързваме с други услуги на Google, за да оптимизираме представянето на Макларън.“
Брандингът на Гугъл ще се появи върху състезателния автомобил McLaren MX Extreme E с номер 58. Също така ще присъства и върху състезателните костюми на пилотите на тима Ема Гилмoр и Танър Фaуст по време на 2022 Island X Prix.