Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Макларън пое вината за катастрофата на Норис: Колата не отговаря по начина,...

Макларън пое вината за катастрофата на Норис: Колата не отговаря по начина, който той очаква и го изненада

Ландо Норис, Макларън F1
снимка: Макларън

Екипът на Макларън пое вината за катастрофата на Ландо Норис по време на квалификацията за Гран при на Саудитска Арабия – шефът на тима Андреа Стела обясни, че случилото се е вследствие на това, че болидът не е отговорил на карането на британския пилот така, както той е очаквал. Самият състезател отказа да опише ситуацията. На въпроса би ли разказал какво стана Норис заяви: „Не. Продължаваме. Следващият въпрос, моля“. Според данните от Q2 Ландо е бил с 9 км/ч по-бавен във връхната точка на четвърти завой от Оскар Пиастри и е загубил 0,150 сек там. Предполага се, че е възможно да е опитал да компенсира това при първия си опит в Q3.

„В Q3 Ландо се опита да изстиска още няколко милисекунди от колата. Автомобилът обаче не отговаря по начина, по който той очаква. Поведението на болида го изненада“, посочи шефът на Макларън в Гран при Стела

„Предницата избяга малко в четвърти завой, качи се до външната страна на бордюра, а това място не прощава. Случилото се е само момент в поредица, започнала с работата ни по болида от началото на уикенда. Като цяло подобрихме скоростта, но се влоши предвидимостта на поведението, на която Ландо разчита, за да натиска до лимита“, продължи ръководителят на Макларън.

„Един пилот мисли така: „Ще спра с метър по-късно, ще съм с един километър в час по-бърз във връхната точка на завоя“ и в този момент колата прави нещо, което не очаква. В този момент е повече пътник, отколкото пилот. Особено в такива условия, при които 1 метър извън идеалната траектория има сериозни последствия. В Унгария например траекторията варира на ширина с до половин метър. Тук последствията обаче са много големи“, обясни още шефът на Макларън в F1.

„1 км/ч по-висока скорост и сцеплението ти изчезва. Случва се наистина рязко. Нашите пилоти понякога трябва да гадаят как ще се държи автомобилът им. От гледна точка на отбора това е най-голямата ни задача в момента. За самите пилоти е особено трудно, когато се налага да разчитат на усещане без реална обратна информация от колата“, продължи Стела

„Тези болиди са изключително бързи и изискващи по отношение стила на управление. Дори [Люис] Хамилтън – седемкратен световен шампион – говори за естествен стил на каране, защото зад волана нямаш време да мислиш. И болидът или отговаря според очакванията ти, или си бавен. Ландо не приема да е бавен. Нашата отговорност е да му дадем автомобил, който да е на нивото на неговия талант. Желанието ни е Ландо да е уверен и да се чувства комфортно при работата в колата“, каза още ръководителят на Макларън.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by McLaren (@mclaren)