Тимът на Макларън наистина последва Ферари в използването на система pullrod и на предното окачване. Тя се използва в задната част от всички вече два сезона поради по-добрите възможности, които предоставя за игра с подовете и потоците изгорели газове.
Предното окачване от този тип създаде доста проблеми на Скудерията през миналата зима, но в крайна сметка неприятните ефекти в управлението бяха решени и тимът се възползва и от останалите й предимства – по-ниско разположение на елементите, които понижават центъра на тежестта, по-добри характеристики на потоците към кутиите за радиатора и пода.
Формата на кутиите около кокпита пък е променена в хармония точно с тези струи. Прави впечатление сериозното удебеляване на профила в горната им част, което е заменило допълнителните крила около кутиите за радиаторите от миналия сезон.
Носът е отново без чупка, но е разположен по-високо до максимално позволените 625 мм, за да се използва максимално много въздух под него към пода, за разлика от предишните сезони.
Нова е и задната част на болида MP4-28.
Ауспусите и зоните около тях са очевидно изработени с оглед използването на Коанда ефект. Свиването около скоростната кутия е максимално, за да се изчистят до край потоците и така да се подобри ефективното им използване за създаване сили на натиск.
Задното крило е кацнало на малък пилон над скоростната кутия, като в тази зона е оформен малък дифузьор.
Болидът бе представен и с нови кутии за спирачките със сложни профили за формиране на потоците.
Техническият директор Пади Лоу бе официално изтеглен от церемонията, а колегите му Сам Майкъл и Джонатан Нийл говориха само на запис. Първите двама заедно с Тим Гос бе планирано да присъстват и отговарят на журналистически въпроси, но се отказали от участие.
Шефът на тима Мартин Уитмарш обаче бе категоричен, че Лоу остава в Уокинг. Тази новина даде отговор и на въпроса защо Джеймс Алисън остана в Лотус, които представиха техния нов болид в началото на седмицата.