След като в сутрешната тренировка Люис Хамилтън постигна най-добро време в подготовката за неделната Гран при на Турция, съотборникът му Дженсън Бътън бе най-бърз във втората сесия. След британеца останаха лидерите в шампионата от Ред Бул Марк Уебър и Себастиан Фетел, които не само че изглеждат не така далеч напред на бързата писта, но имаха и проблеми в горещото време. Температурата на водата в колата на германеца се покачи прекомерно високо, а повреда извади Уебър от тренировката в последните минути.
В началото на втората тренировка асфалтът се нагря до 50 градуса. Хамилтън и Бътън бързо оглавиха класирането с топ обиколките си още в първите серии от турове. Пилотите на Рено Роберт Кубица и Витали Петров бяха след тях.
Звездите на Ферари Фернандо Алонсо и Фелипе Маса започнаха сериите си с десетина минути по-късно. Лидерите Фетел и Уебър не бързаха да излизат в първите 25 минути, може би заради високите температури и притесненията за доста използваните мотори.
Едва след това на трасето на появи Марк Уебър, който направи добра серия и стигна 3-о време с тур за 1:29.058 мин. Той отново не използва новата система за обдухване на задното крило, която изпита сутринта Фетел. Себастиан също се появи на пистата и започна с време близко до това на съотборника си – той стартира отлично с тур за 1:29.174 мин. В края на серията си вече бе по-бърз от съотборника си и зае трето място в класирането. Шумахер и Розберг заеха местата зад тях.
Алонсо и Маса отново следваха програма с по-дълги серии и не бяха бързи.
В средата на тренировката Фетел сложи първи меките гуми за уикенда – софт и веднага поведе – 1:28,580 мин. Хамилтън също бе вече с единствения си комплект меки гуми и бе само на 0,082 от германеца, а бе по-бърз в третия скоростен сектор, заради развитата си система на обдухване на задното крило и по-висока скорост на правите.
Алонсо също сложи меките гуми и веднага даде трето време на 0,135 сек. от Фетел.
Бътън обаче започна серията си с меките гуми още по-добре и поведе с отличен тур – 1:28,280, също като Хамилтън със супер темпо в последния сектор. Сериите на всички този път бяха къси, близки до работата в утрешната квалификация. Михаел Шумахер зае позиция зад Алонсо и пред Уебър, който обаче единствен още не бе използвал меките си гуми. Маса ги сложи и излетя на осми завой, като ги унищожи, а с това и възможността за добро класиране.
Уебър също направи симулация със софт и стана втори на 0,184 сек. от Бътън, но скоростта му бе повлияна от жълтите знамена на пистата.
Интересно бе и това, че Уебър успя единствен да вдигне темпото си във втория сектор и след първата си бърза обиколка, а и серията му бе малко по-дълга от тази на колегите му. До края всички направиха по още една сравнително дълга серия с втория комплект за деня нови твърди гуми или с използваните вече меки или първи чифт твърди гуми.