Изявлението на Фелипе Маса, че разглежда дали може да предприеме някакви съдебни действия по отношение на Гран при на Сингапур от 2008 г. и съответно резултатите от шампионата през този сезон, предизвика доста анализи дали подобно нещо е възможно. Преди дни бразилецът даде интервю за италианския вестник Гадзета дело спорт, но не спомена нещо повече по случая. От Формула 1 и ФИА досега няма коментар. От отборите пък единствено Макларън реагира по особено любопитен начин.
Люис Хамилтън спечели първа титла в кариерата си с Макларън през 2008 г. Той изпревари в последната обиколка на финалното състезание в Бразилия Тимо Глок и победи Маса с 1 точка. Точно Макларън пусна в Тик-Ток клип, в който има някои от реакциите на намеренията на бразилеца да търси промяна по съдебен път и снимки от успехите на Хамилтън. Видеото завършва с репликата: „Denial is a river in Egypt“ (от англ. – отрицание е река в Египет; идиом, означаващ, че човек живее в отрицание, но не го признава)
How to address the Massa news regarding the 2008 title… over to you @McLarenF1 on @tiktok_uk …
“Denial is a river in Egypt” 😉 #McLaren #F1 #LH44 #TikTok
— FormulaNerds 🤓🏁 (@Formula_Nerds) April 13, 2023
Междувременно се появи слух, че вдъхновението на Маса да търси справедливост 15 години след сезон 2008 идва от Бърни Екълстоун
Цялата история тръгна от 92-годишния милиардер. В свое интервю той заяви, че двамата с бившия президент на ФИА Макс Мозли са знаели, че Гран при на Сингапур е била манипулирана „далеч преди скандалът да избухне“. Той самият не споменава нищо за промяна на резултатите сега, но едва ли би било изненадващо ако е подхвърлил идеята на бившия бразилски пилот.
Екълстоун каза в интервюто си също така, че е трябвало да се „анулират резултатите. Все едно състезанието никога не го е имало“. Такъв случай обаче в историята на Формула 1 няма. Има дисквалификация на отбори и пилоти, включително от първенство, но не и на състезание. Михаел Шумахер получи такова наказание след 1997 г. заради удара си в Жак Вилньов на пистата Херес. Бе дисквалифициран от шампионата, в който завърши втори. За статистиката обаче бяха запазени спечелените през годината победи, подиуми и точки. През 2007 г. пък отборът на Макларън бе дисквалифициран от първенството, но без последствия за пилотите на тима – тогава Хамилтън и Фернандо Алонсо. Причината бе намереното техническо досие на Ферари у главния конструктор на екипа от Гроув Майк Кълън.