Начало Moto News Маркес: Трасетата с движение обратно на часовниковата стрелка изглежда най-добре пасват на...

Маркес: Трасетата с движение обратно на часовниковата стрелка изглежда най-добре пасват на стила ми

250
0
Марк Маркес
Марк Маркес; снимка: HRC

Марк Маркес е готов за надпреварата на едно от любимите си трасета в календара на световния шампионат на MotoGP – Circuit of the Americas (COTA), докато съотборникът му в Хонда Хорхе Лоренсо се надява да преобърне лошия си късмет.

COTA става част от календара на MotoGP през 2013 г. Характеристиките на трасето са предпоставка за динамични и оспорвани надпревари. Във всички проведени досега там състезания обаче винаги надделява един пилот – Маркес. Испанецът печели полпозишъните и победите и в шестте старта.

„Имахме малко време за почивка, но съм готов отново да карам!”, заяви Маркес, който след Гран при на Аржентина бе известно време в Бразилия за спонсорско събитие, а след това изкара няколко дни в Съединените щати. „COTA е едно от любимите ми трасета. Пистите, на които се кара по посока обратна на часовниковата стрелка, изглежда най-добре пасват на стила ми. Имаме много успехи там досега, но ще работим като във всеки друг старт още от първата тренировка. Всяка година има нови неща, които да учиш и към които да се адаптираш.”


Маркес е начело в генералното класиране при пилотите преди надпреварата в Тексас

Той има 45 точки, с 4 повече от Андреа Довициозо (Дукати). Трети е Валентино Роси (Ямаха) с 31. Лоренсо обаче е едва 14-и със 7 след особено трудното начало на сезона му. В Аржентина на старта той натисна бутона за ограничаване на скоростта в питлейна, забави се с потеглянето и след това трябваше да наваксва загубените позиции. В тренировките обаче Хорхе имаше добро темпо и се надява в САЩ да преобърне представянето си.

„След разочарованието в Аржентина съм готов да изляза пак на писта. Отбелязахме чудесен прогрес през последния състезателен уикенд, макар резултатът там да не го показа, но все повече разбираме мотора. Чувствам се много силен на Хонда-та, когато има достатъчно сцепление. Просто ни трябва повече време с отбора, за да сме наясно с поведението и при по-ниски нива на прилепяне”, обясни Лоренсо.