Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Изненадан съм от лошото темпо на Ферари в дълги серии и...

Марко: Изненадан съм от лошото темпо на Ферари в дълги серии и внезапния прогрес на Мерцедес

4543
0
Хелмут Марко
Хелмут Марко; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Хелмут Марко бе зает да коментира основно новостите по Астън Мартин в Барселона, но намери време да отбележи, че все пак е наблюдавал какво се случва на пистата Каталуния. Съветникът на Ред Бул сподели, че е изненадан от темпото на Ферари в поредица от обиколки и от прогреса на Мерцедес.

„Нашето темпо в дълга серия ме удовлетворява. Губим в една бърза обиколка, особено във втори сектор. На два завоя е най-голямата ни загуба на време и би трябвало да успее да разрешим този проблем. В дългите серии и двете ни коли бяха с добро управление на гумите – и със софт, и с медиум. Нашето състезателно темпо е най-доброто, следва Мерцедес и после е Ферари.“

„Новостите ни работят както трябва. Трудно е да се въвеждат непрекъснато нови неща с настоящите технически правила. Вижте Мерцедес и колко дълго време им отне да си решат проблемите.“

„Особено съм изненадан обаче от лошото темпо на Ферари в дълги серии и износването на гумите при тях. Същевременно намирам за изумително как Мерцедес внезапно ще е претендент за предни позиции, ако поддържа тази скорост и в събота. Техните дълги серии показват, че имат скорост“, отбеляза Марко

Според 79-годишния австриец битката в квалификацията ще е между трите отбора.

„Мястото на грида е особено важно в Испания, тъй като изпреварванията са трудни. Заради износването на гумите при Ферари обаче ще са възможни няколко стратегии, а и времето ще става още по-горещо“, допълни Марко.

Спортният директор на Ферари Лоран Мекис заяви по време на пресконференцията по-рано днес на Каталуния, че част от проблемите с гумите в петъчните тренировки се дължаха на експерименти с настройките. Скудерията докара първия голям пакет новости за F1-75 и трябваше първо да провери работата на новите елементи. След това се търсеше оптимален вариант на реглажите. В тима са наясно какви грижи имат с гумите. Част от новостите са за справяне точно с тези проблеми. Опитите за различни настройки продължиха и в последната свободна тренировка. Освен това се твърди, че Шарл Льоклер и Карлос Сайнц са били със занижени режими на задвижващите системи в сравнение с Ред Бул и Мерцедес.