Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Колата ни е по-трудна за настройване от Мерцедес. Просто трябваше да...

Марко: Колата ни е по-трудна за настройване от Мерцедес. Просто трябваше да отключим потенциала си

1949
0
Хелмут Марко, Макс Верстапен
Хелмут Марко и Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Болидът на Ред Бул е по-труден за настройване в сравнение с колата на Мерцедес, заяви Хелмут Марко след квалификацията за Гран при на САЩ. Макс Верстапен спечели полпозишъна на пистата Circuit of the Americas, а съотборникът му Серхио Перес се класира трети. Съветникът на Ред Бул благодари на инженерите на пистата, както и на екипа в Милтън Кийнс, които работиха по RB16B. Алекс Албон е в Остин този уикенд, Себастиен Буеми се трудеше в базата на екипа на симулатора.

„Наистина много се гордеем с техническия си екип, който се справи толкова добре с нещата. През последните три състезания не бяхме постигали оптимална корелация на данните.“

„Колата ни определено е по-трудна за настройване от Мерцедес. Те пристигнаха тук и веднага имаха скорост. Ние знаехме, че разполагаме с потенциал, просто трябваше да го отключим“, обясни Марко

Макс например бе малко прекалено агресивен в петък. Толкова прегряваше гумите в първи сектор, че до последния нищо не оставаше.“

Напрежението е огромно, призна Кристиан Хорнер след битката в квалификацията. Тимът трябваше бързо да се справи с проблем със задното крило на Верстапен между сутрешната тренировка и следобедната сесия за разпределение местата на грида.

„Постоянно се случва нещо. Една сесия няма без стрес. Не знам дали Макс удари нещо (в съботната свободна тренировка), тъй като беше сериозна пукнатина. А на другата кола и останалите крила им нямаше нищо. Получихме разрешение да уякчим елементите и на двете коли.“

„Иначе настройките не бяха съвсем на ниво, когато пристигнахме, но мисля, че напаснахме всичко. Успяхме да подобрим поведението на колите си, особено по неравностите. Виждаше се как увереността на пилотите расте, а това е огромен фактор точно на тази писта. Особено с гумите медиум. По едно време дискутирахме дали средната по твърдост смес няма да е по-добрият вариант за Q3. В крайна сметка представянето и на двамата ни пилоти беше блестящо.“