Надприказването по повод привличането от страна на Ред Бул Пауъртрейнс на инженери от Мерцедес AMG High Performance Powertrains придоби комични измерения през последните дни. От Милтън Кийнс обявиха привличането на общо 7 души през последните две седмици. Първото назначение бе на Бен Ходжкинсън за технически директор. След това оповестиха идването на още шестима специалисти, но съобщиха имената на петима от тях. Идентичността на последния щели да оповестят в близките седмици. Кристиан Хорнер обясни неколкократно, че чрез новата компания Ред Бул „поема съдбата си в свои ръце“.
„След назначенията по старшите позиции започваме да изграждаме департаментите под тях. Хората идват, защото искат да работят в един интегриран отбор. Чисто начало. Вълнуващ проект. Те са видели как се работи в Ред Бул“, каза шефът на Ред Бул Рейсинг.
Съветникът на тима от Милтън Кийнс Хелмут Марко обаче бе далеч по-цветист.
„Мерцедес предлага на идващи при нас специалисти двойни заплати, за да останат при тях. Ние не го правим“, каза австриецът
Тото Волф коментира на пистата Каталуния последното твърдение, като изобщо не направи опит да го отхвърли. Вместо това внесе нови щрихи в процеса на привличане на хора от Ред Бул Пауъртрейнс от своята гледна точка.
„Доста очевидно е (къде ще търсиш), ако искаш да направиш фабрика за задвижващи системи във Великобритания. Досега имаше една – нашата. Имаме около 900 или някъде толкова служители. Очакваше се, че ще бракониерстват от нас. Дори да измъкнат 15, е сравнително нормално. Но те преследваха основно хора от производството, така че всъщност тук не става дума за представяне (на агрегатите). Трябва да отдадем дължимото на проекта – истински Еверест е, а и бих искал да се борим със задвижващи системи Ред Бул.“
„Мисля, че са се свързали със 100 души и са взели към 15. Иначе удвояването на заплатите е едно, но ако друг ги утрои, то от определен момент нататък не можеш да се съревноваваш. Дори за лоялните си хора“, обясни Волф
„Чудесно е, че толкова хора са наистина лоялни – от онези, към които са се обърнали. Те са преобладаващо повече от привлечените. Такава лоялност и интегритет по определен начин потвърждава ценностите на групата. Мога да ви кажа, че са се свързали с някои наистина добри специалисти, предлагайки им заплати с размери, наподобяващи печалби от тотото, а хората ни дори не са се замислили (да приемат). Остават, защото харесват средата, както и какво представлява организацията ни. Доказали сме, че при нас е приятно да се работи и това ме кара да се гордея с организацията в Бриксуърт.“
„Но това е положението. Уважавам всеки, който иска да защити или изгради свой бизнес, а времето за отмъщение още не е дошло“, засмя се Волф.
Още в Португалия пък ръководителят на Мерцедес в F1 изрази предположение, че Ред Бул ще сподели придобитата от Хонда технология с друг производител
„Не е тайна, че Фолксваген Груп проявява интерес към Формула 1 с две от марките си (Порше и Ауди – б.р.), както и че са участвали в дискусии. Така че Ред Бул може във всеки един момент да вземе решение дали ще прави самостоятелно задвижваща система или ще работи с голям немски производител. По принцип уговорката им за интелектуалните права с Хонда е наистина разумна. Но може да продължат с техни агрегати или да отидат при Порше/Ауди.“
„Фолксваген Груп има историческа връзка с Ред Бул и просто е логично да потърсят такава (и в F1). А ако могат да използва интелектуалната собственост на Хонда и да се учат от вече свършеното, независимо кой бранд евентуално би се присъединил… Казвам евентуално, защото нямам представа, а и не ми е работа. Но ще имат полза от всички тези връзки и интелектуална собственост.“
Марко отговори рязко на теорията на Волф. Според него казаното от по-младия му сънародник било „неуместно и пълни глупости“
„Той направи неуместен коментар, че ще вземем правата от Хонда, за да ги дадем на Фолксваген. Това са пълни глупости. Подобно нещо би било нечестно и плановете не са такива. Само ние сме отговорни за двигателя, докато важат настоящите правила. Но сме отворени за сътрудничество в бъдеще, независимо дали става дума за името на мотора или за нещо повече. Всичко е възможно, стига да контролираме разходите“, заяви Марко.
We ❤️ BCN! The @Circuitcat_eng is a proper all-rounder, testing all elements of an @F1 car! 💪
There’s a wide range of corner speeds – for example, slow corners like Turns 14/15 test mechanical grip, while fast corners like Turn 9 test aerodynamic grip! 👀#SpanishGP pic.twitter.com/xdiiXTs9oX
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) May 7, 2021