Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Ред Бул не иска да строи технологичен център за двигатели, не...

Марко: Ред Бул не иска да строи технологичен център за двигатели, не може да го финансира

2201
0
Ред Бул, фабрика, завод, Милтън Кийнс
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ред Бул не иска да създава развоен център като този на Хонда в Сакура, а и не може да финансира подобен проект, заяви съветникът на тима от Милтън Кийнс Хелмут Марко. Изявлението му е част от коментар пред Моторспорт Магазин отново по повод възможностите пред екипа за нова задвижваща система. Отборът търси решение, след като от Хонда обявиха, че се оттеглят от Формула 1 в края на 2021 г.

„Нямаме друг избор освен да се подготвим за предстоящите промени. Сега работим преди всичко по въпроса със задвижващите системи и искаме да намерим решение до края на ноември. Приоритет е да имаме собствен двигател, но това е възможно при едно условие – работата по агрегатите да бъде изцяло замразена най-късно в края на 2021 г. Задвижващите системи са твърде сложни и можем да се справим само с поддръжка и монтаж. В момента проучваме доколко и това ни е по силите.“

„По-нататъшна работа по агрегатите обаче е невъзможна, ако нямаш технологичен център като този на Хонда в Сакура. Ние не искаме да строим нещо подобно, а и не можем да го финансираме“, заяви Марко

Австриецът отново каза, че първо трябва да се вземе решение какво ще се прави по-нататък и тогава да се мисли дали и с кои специалисти ще се работи.

Ясно е, че искаме да се работи в базата на Ред Бул Технолъджи. И разбира се, ще се постараем да поканим най-добрите. Сега обаче още има много въпроси, които трябва да уточним с Хонда. Разговорите с японската страна ще се проведат през октомври-ноември“, допълни той.

Вече се твърди, че от Ред Бул директно заплашват да си тръгнат от Формула 1, ако задвижващите системи не бъдат замразени. Подобно решение обаче ще бъде трудно прието, тъй като не са изчерпани всички алтернативни варианти. Във Ферари също не били съгласни на спиране работата по моторите. От Скудерията обаче искали да знаят дали не може да се въведат по-опростени агрегати, които да се използват от 2023 г.