Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко обясни за какво не може да се разбере Ред Бул с...

Марко обясни за какво не може да се разбере Ред Бул с Хонда и кое парти не влиза в бюджетния лимит

2616
0
Хелмут Марко
Хелмут Марко; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ред Бул и Хонда не могат да се разберат кой какво да произвежда в задвижващата система за 2026 г., заяви Хелмут Марко. В интервю за Ауто Мотор унд шпорт съветникът на тима от Милтън Кийнс разказа за разговорите с японския производител. По-рано през 2022 г. Марко каза, че в Ред Бул са си самодостатъчни. Малко след това обяви, че отново разговарят с Хонда, тъй като не могат да си правят електрическата част от задвижването. Автомобилният производител направи регистрация – предварителна, а не ангажираща със задължително участие в F1 от 2026 г. Тя обаче е самостоятелна. За Ред Бул се говори, че води дискусии с Форд.

„Ситуацията с Хонда е напрегната. Когато те обявиха преди две години, че се оттеглят, ние щяхме да останем с празни ръце. От Хонда не искаха дори да доставят настоящия двигател. Постепенно променихме мнението им и стигнахме до настоящото сътрудничество. Същевременно организирахме собствената си компания за агрегати, за да защитим бъдещето си. Тя е с най-съвременна техника, всичко е възможно най-модерно.“

„Когато в разговорите с Хонда стигнахме до дискусията кой какво ще прави за 2026 г., ситуацията стана трудна. Смяташе се, че Хонда ще прави само електрическата част, но не успяхме да стигнем до споразумение. Скоро ще бъде взето решение“, обясни 79-годишният Марко

Съветникът на Ред Бул в F1 освен това коментира как тимът отбеляза спечелването на титлите в първенството за 2022 г.

„Не бях на празненствата в Милтън Кийнс. Имаше голяма демонстрация, шоу с всичко, което имаме в автомобилния спорт. От рали коли до Формула 1, а Ред Бул е спортният връх на Милтън Кийнс. След това събитие имахме коледно парти в Лондон. То не се брои към бюджетните ограничения. Според нашите изчисления сме значително под границата тази година. Искаме обаче достатъчно ранно потвърждение, за да няма изненади като този сезон по отношение на миналия“, заяви Марко.

Последните изречения се отнасят за превишението на бюджета за сезон 2021. В Ред Бул бяха убедени, че са в лимита. От ФИА обаче установиха, че екипът е над определения бюджет. Наказанието бе $7 млн. глоба и намаление с 10% на времето за работа в аеродинамичния тунел.

Хелмут Марко говори и за титлите на Ред Бул, които вече са пет двойни в историята на отбора плюс успеха на Макс Верстапен за 2021 г.

„Първата титла – през 2010 г. – със сигурност бе най-вълнуваща. Беше решена в последното състезание и имаше трима претенденти. А и беше първа и за нас, и за Себастиан [Фетел]. Заслужава специално място чисто емоционално погледнато. Шампионатът от 2021 г., който бе спечелен в истински трилър срещу [Люис] Хамилтън, бе най-труден и най-натоварващ в чисто психологическо отношение. И последното първенство – увереността, с която Верстапен спечели някои от победите си (особено на Спа), остави дълготрайно впечатление“, каза Марко.