Д-р Хелмут Марко очаква Ред Бул да се пребори с Ферари в състезанието на Пол Рикар. Австриецът омаловажи разликата между двата тима след края на квалификацията във Франция.
Шарл Льоклер спечели седмия си ползпозишън от началото на сезон 2022 във Формула 1 и завърши на 0.304 сек. пред Верстапен. Пилотът на Ферари призна, че се е възползва от въздушната струя на своя съотборник Карлос Сайнц. Испанецът ще потели от дъното на колоната в днешната надпревара заради смяна на двигател.
Въпреки че загуби от Льоклер в квалификацията, Марко вярва, че Ред Бул има голямо основание да бъде оптимист за състезанието.
„Вярваме в състезателното си темпо„, каза Марко пред Скай Германия.
„Що се отнася до гумите, имаме възможност да избираме между едно и две спирания в бокса.“
Съветникът на Ред Бул не вярва, че разликата от три десети от секундата между Льоклер и Верстапен отразява истинското съотношение на силите. Според него трябва да се има предвид влиянието на ефекта на изтегляне на Сайнц.
„Те винаги печелеха по десета и половина или две десети. Така че разликата не е толкова драстична, колкото изглежда.“
Вторият пилот на Ред Бул Серхио Перес ще потегли от трета позиция. Така той и Верстапен могат да атакуват състезателя на Ферари и да разделят своите стратегии.
Д-р Марко смята, че отсъствието на Сайнц, който да помага на Льоклер, може е в полза на Ред Бул.
„От тази гледна точка това е добра стартова позиция“, добави австриецът.
В същото време Верстапен обясни защо той и Перес не са опитали да използват ефекта на изтегляне. Световният шампион каза, че подобна тактика е нямало да му даде достатъчно скорост, за да спечели полпозишъна.
„Не, защото Ферари спечели [само] две или две и половина десети благодарение на въздушната струя. Това ми каза Шарл. Беше логично да го направят“, каза Верстапен пред медиите.
След първата си обиколка в Q3, Перес изглеждаше, че няма шанс да спечели сесията. Въпреки всичко, от Ред Бул не му наредиха да жертва последния си бърз тур, за да издърпа Верстапен.
Световният шампион заяви, че не оспорва решението на тима от Милтън Кийнс да не използва ефекта на изтегляне. Според него такъв подход би бил нелогичен, тъй като нито той, нито Перес са имали наказание, което да ги изпрати в дъното на стартовата решетка.
„Очевидно и двамата искаме да сме във възможно най-добрата позиция“, каза Верстапен.
„Ето защо не мисля, че щяхме правим такива неща (жертване на последната обиколка на Перес). И двамата нямахме наказание на стартовата решетка.“
„Струва ми се и по-логично. И двамата все още се борим за титлата, така че е трудно да се обясни. Ферари решава дали иска да го направи. Просто в нашия отбор не сме говорили за това“, завърши Макс Верстапен.
Dou-bull debrief 💬 #FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/QPzrncgUge
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) July 23, 2022