Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Заплатата на Верстапен е близо до лимита

Марко: Заплатата на Верстапен е близо до лимита

4128
0
Хелмут Марко, Макс Верстапен
Хелмут Марко и Макс Верстапен; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ред Бул скоро ще започне преговори с Макс Верстапен за продължаване на договора му, заяви Хелмут Марко. Той обясни пред списание Ауторевю защо досега това не е било възможно. Верстапен има договор с тима от Милтън Кийнс до края на 2023 г. След като взе титлата за сезон 2021 обаче, той посочи, че би могъл да приключи кариерата си с Ред Бул.

„Ще водим разговори с Макс през следващите няколко седмици. Връзката с мениджъра му бе трудна, защото синът му бе на 24-часово състезанието в Дубай заедно с Йос“, обясни Марко.

В средата на януари Йос Верстапен трябваше да участва в 24 часа на Дубай с Порше GT3. В екипа на Тийм GP Елит заедно с него бе и Тиери Вермюлен – син на Раймонд Вермюлен, който е мениджър на Макс, откакто Йос не се занимава пряко с делата му. Йос в последния момент се отказа от надпреварата, Вермюлен младши обаче остана.

Марко каза също така, че възнаграждението на световния шампион за 2021 г. е близо до възможния за Ред Бул лимит. 24-годишният пилот получава $25 млн. Тази сума е без бонуси, спонсорски и рекламни договори.

„С Верстапен вече сме близо до лимита. В някакъв момент няма накъде повече“, заяви 78-годишният австриец по повод заплатата на пилота.

Марко допълни, че не вижда възможност Макс в някакъв момент да премине в Мерцедес. Според него причината за това са миналогодишните събития на пистата Силвърстоун. В началото на Гран при на Великобритания Верстапен и Люис Хамилтън се удариха. Пилотът на Ред Бул се блъсна с 51G в предпазна бариера и бе откаран в болница за прегледи и наблюдение. Седемкратният световен шампион получи наказание за инцидента, след което спечели домашната си надпревара. Радостта на Мерцедес и Хамилтън след победата бяха критикувани от Ред Бул и Верстапен.

Марко пък добави, че в Милтън Кийнс възнамеряват да продължат договорите на всички ключови хора в тима, включително Ейдриан Нюи, за по 5 години. Той коментира за пореден път и създаването на Ред Бул Пауъртрейнс – компанията, която трябва да се занимава с производството на задвижващи системи за Формула 1

„Това бе важно и от психологическа, и от техническа гледна точка. Ако си клиент, то получаваш каквото ти дадат, защото производителите на двигатели си имат собствени отбори. Дават ти го и нямаш никакво влияние. Но за господин Нюи и целия ни технически екип е невероятно важно да имат глас и например един радиатор да се разположи различно. Това беше идеята ни. Това е голямото предимство на Ферари. Важно е цялата концепция – и за колата, и за двигателя – да се ражда на едно място“, каза Марко.

Ред Бул Пауъртрейнс трябва да заработи до май-юни според последните разчети на Марко и Кристиан Хорнер. Австриецът обаче каза, че Хонда ще продължи да прави задвижващите системи за тима от Милтън Кийнс и Алфа Таури, а новата компания щяла да се труди по агрегат, отговарящ на влизащите за сезон 2026 в сила правила.