Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Марко: Засега Де Врис получи жълт картон, Тост: На един новак са...

Марко: Засега Де Врис получи жълт картон, Тост: На един новак са му необходими минимум три години в F1

1825
0
Ник де Врис, Франц Тост, Хелмут Марко
Ник де Врис, Франц Тост и Хелмут Марко; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Сезон 2023 все още е в началото си, а вече се говори за възможно освобождаване на Ник де Врис от Алфа Таури. Това е добре позната практика по отношение пилотите на Ред Бул и отбора от Фаенца, ако Хелмут Марко не е доволен от представянето им. Прилагането ѝ досега не е довело до особено добри резултати, особено в тима от Милтън Кийнс. Шефът на самия екип на Алфа Таури Франц Тост например заяви преди дни, че при настоящата липса на тестове и ограничени тренировки на един новак му трябват минимум три години във Формула 1, за да докажат, че могат да се състезават на възможно най-високо ниво.

„Нищо няма да се случи през следващите три състезателни уикенда. Разговаряхме с Де Врис и той е съгласен с оценката ни, че трябва да постигне подобрение. Изоставането от съотборника му Юки Цунода, който се справя отлично с работата, е твърде голямо.“

„Ако използваме футболни термини, то Де Врис получи жълт картон. Ако постигне напредък, темата за смяна ще изчезне от само себе си“, заяви Марко

„В най-лошия случай ще се обърнем към някой от младите си таланти. Говоря в частност за Лиам Лоусън и Аюму Иваса. Изобщо не става дума за [Даниел] Рикиардо. Мик Шумахер? Той е пилот на Мерцедес и не влиза в плановете ни. Тото Волф отговаря за него“, допълни Марко.

Юки Цунода е в третия си сезон в Алфа Таури понастоящем и чак сега получава сравнително добри оценки от Марко. Много бързият японец трудно се справяше през предходните сезони и често се обсъждаше дали ще остане в отбора от Фаенца. Другите състезатели от академията на Ред Бул обаче бяха съвсем неподготвени за Формула 1. В противен случай Марко едва ли би се поколебал да го замени. Думите на Франц Тост обаче са в разрез с политиката на сънародника му.

„Юки върши наистина добра работа. Ник обаче, както винаги съм твърдял, е новак във Формула 1 и са му необходими минимум три години, за да разбере какво се случва тук“, обясни Тост

„В обучителния процес винаги има период, който аз наричам „времето на катастрофите“. Ако пилотите не претърпяват инциденти, то те не знаят къде е границата. Трябва да им се даде време да израснат този период. Иначе не се получава. Няма пилот, който да не е катастрофирал. Помня как Себастиан [Фетел] някъде в първите си състезателни уикенди с нас често се прибираше след първата обиколка без нос. Това е част от играта“, допълни Тост.