Начало Избрани Мерцедес може да намали клиентските си отбори във Формула 1

Мерцедес може да намали клиентските си отбори във Формула 1

2128
0
Meрцедес и Астън Мартин
снимка, Пирели

Мерцедес може да намали клиентските си отбори във Формула 1. Германският производител може да снабдява със задвижващи системи само два тима. Според Тото Волф, бизнесът с лизингови двигатели вече не е толкова интересен и привлекателен.

Понастоящем звеното за високоефективни задвижващи агрегати на Мерцедес (HPP) в Бриксуърт снабдява заводския екип на германския производител, както и клиентски отбори Макларън, Астън Мартин и Уилямс.

Въпреки че силовите агрегати са изключени от лимита на разходите на Формула 1 от 140 млн. долара, ФИА ограничава разходите за доставка на двигател от производител до 15 млн. долара.

Шефът на отбора на Мерцедес Тото Волф каза, че производствените разходи и малките маржове означават, че германският производител вече не печелизначителни сумиот сделките си за доставки. Според него, изобилието на задвижващи системи на немския производител вече не е предимство.

За съжаление бизнесът с лизинговите двигатели не е привлекателен и интересен. ФИА е въвела определен лимит, който можете да наложите на клиентските си екипи. Това има за цел да защити по-малките отбори“, каза Волф пред Financial Times.

Коментарите на австриеца идват в момент, в който неговият заводски екип загуби доминиращата си позиция в F1 Сега Мерцедес се бори да навакса изоставането си от Ред Бул и Ферари.

Волф намекна за потенциално намаляване на сделките с клиенти в бъдеще. Австриецът не даде никаква информация за това кой от трите му клиентски отбора може да отпадне.

Предпочитам да има шест [клиентски автомобила], да се продължава развитието и се изработват два двигателя по-малко. В противен случай трябва да произвеждаме два силови агрегата по-малко плюс два резервни за всеки отбор“, каза той.

В един идеален свят може бихме имали два клиентски отбора.  Всъщност да намалим малко доставките на задвижващи системи в бъдеще.“

Мерцедес има исторически отношения с Макларън, които датират сезон 1995. Дългогодишните партньорства с Уилямс и Астън Мартин (Рейсинг Пойнт и Форс Индия) са в сила от доста години.

Очакваното появяване на Порше и Ауди в F1 обаче може да означава ново сътрудничество за всеки един от настоящите три клиентски отбора на Мерцедес.