Мерцедес няма да търси междинен вариант на болида си F1 W13, а ще търси как да отключи потенциала на настоящата версия, заяви Тото Волф. Отборът се бори с проблемите на автомобила и през уикенда за Гран при на Бахрейн постигна прогрес, но недостатъчен, за да се бори за победа според преценката на самия тим.
„Решили сме да използваме настоящата концепция. Силно вярваме, че сме избрали правилната пътека. Може да се каже, че загубихме три тестови дни заради появилите се проблеми, опитите да се справим с подскачането и сега догонваме“, обясни Волф
„Според мен сме трети по скорост и се надявам да го потвърдим в състезанието. Абсолютно честни сме с очакванията и изчисленията си. В квалификацията ни липсваше вероятно около половин секунда. В самото класиране разликата е по-голяма, но имахме една серия с нов софт. Наясно сме къде губим.“
„Положението можеше да е значително по-лошо като се има предвид как подскачаше колата ни и представянето на някои други отбори сега. Особено съм доволен да видя Валтери [Ботас] до Люис [Хамилтън] – това носи известно усещане за дежа вю. Самият Валтери ми прати съобщение, което гласеше: „Нямам търпение да се състезавам утре с вас, момчета!“ Много съм щастлив за него, че е в тази позиция и води новия си екип.“
View this post on Instagram
„Но винаги сме били наясно, че разпределението на силите може да е много различно през 2022 г. – заради ограничените бюджети, заради повечето време за работа по аеродинамиката за отборите по-назад в конструкторското подреждане и т.н. Затова казвам и че можеше да е далеч по-зле. Не съм доволен от позицията на Джордж [Ръсел], която е в резултат на настояване от страна на отбора да натисне повече в загряващия си тур. Очакваме да губим много в състезателно темпо от Ферари-тата и Ред Бул, но работим, за да върнем болида в подходяща форма.“
„Определено не сме подредили погрешно приоритетите си. Препънахме се в обстоятелствата, ако мога така да се изразя“, продължи шефът на Мерцедес във Формула 1
„Първият ни тест беше доста добър, но бяхме наясно, че вероятно не е съвсем показателен, защото планирахме много голяма промяна за колата. Бяхме обаче доста изненадани от проблемите, с които се сблъскахме, когато болидът излезе на писта в Бахрейн. Отне ни известно време да разберем какви са и сега сме процес на изглаждането им. Това означава прилагане на науката и упорита работа, всичко е физика, а не мистика.“
„Бюджетните ограничения нямат значение в случая за отстраняване на проблемите. Винаги сме били в една и съща лига относно харчове с Ред Бул и Ферари, същото е и сега. Ще има намаляваща възвръщаемост в средно- и дългосрочен план. Колите ще се доближат дори още повече и нямам съмнения, че ако успеем да отключим потенциала на автомобила си, ще сме в битка с момчетата отпред“, заключи ръководителят на Мерцедес в Гран при.