Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес разбира все по-добре проблемите на F1 W15

Мерцедес разбира все по-добре проблемите на F1 W15

1992
0
Мерцедес F1 W15
снимка, Мерцедес

Мерцедес разбира все по-добре проблемите на F1 W15. Това смята оперативният директор Андрю Шовлин. Според него отборът е успял да направи автомобила малко по-последователен и да намери решение на някои проблеми, които се появяваха от началото на сезона. В Мерцедес също така вярват, че вече разполагат с „по-стабилна платформа“ за работа по време на състезателните уикенди.

Мерцедес изпитва затруднения от началото на сезон 2024 в F1. Германският производител заложи на нова концепция в опит да намали изоставането си спрямо върха. Но до момента това не води до очакваните резултати и отново създава главоболия на отбора.

Германският производител няма нито един подиум след старта на тазгодишната кампания. Най-доброто класиране на екипа е пето място на Джордж Ръсел в Бахрейн. В Австралия Мерцедес записа двойно отпадане и си тръгна с 0 точки. По този начин се увеличи изоставането на отбора спрямо Ферари и Макларън

Мерцедес имаше сериозни очаквания за уикенда на Сузука. Пилотите на екипа бяха много доволни от поведението на F1 W15 по време на тренировките и квалификацията и дори се надяваха да се борят за последното място на подиума.

За нещастие, Мерцедес завърши още една много тежка надпревара за 2024 г. Отборът от Бракли заложи на алтернативна стратегия, която не проработи според очакванията. В крайна сметка Джордж Ръсел финишира седми на Сузука, докато Люис Хамилтън беше девети. По този начин Мерцедес записа най-лошия си отборен финиш за сезона.

Мерцедес все пак обаче извлече някакви позитиви от рейс уикенда в Япония. Отборът вече може да разработван „по-стабилна платформа“ за автомобила и се се надяват да разкрият повече от потенциала на F1 W15 в следващите стартове.

„Голямата програма, към която се стремяхме, беше да се опитаме да направим автомобила малко по-предсказуем през уикенда“, обясни Шовлин в клип на Мерцедес в YouTube.

„Това, което установихме, е, че можем да го вкараме в добър работен прозорец. Ако вятърът се промени и температурата на пистата се промени, той бързо изпадаше от него. Това на свой ред водеше до лошо представяне в състезанието и квалификацията.“

„Няма съмнение, че в момента не сме там, където трябва да бъдем. Ние знаем това. Също така знаем, че имаме работа за вършене. Но със сигурност работата с автомобила през уикенда беше по-лесна и балансът на автомобила беше по-постоянен“, продължи оперативният директор на Мерцедес.  „Има проблеми, с които трябва да се справим и то бързо. Със сигурност изглежда, че имаме по-стабилна платформа, чието поведение през целия уикенд е по-постоянно. Както казах, знаем, че има още работа за вършене и ще продължим да работим неуморно“, каза още Шовлин.

Планът на Мерцедес в Япония беше доста рискован. Германският производител сложи твърди гуми върху болидите на Хамилтън и Ръсел по време на червения флаг и искаше затвори състезанието с едно спиране. Този план обаче беше отхвърлен след един доста слаб начален стинт и за двамата пилоти на Мерцедес

„Останахме малко по-дълго във втория стинт, за да натрупаме малко разлика. Може би щяхме да се възползваме от колата за сигурност, но тя така и не се появи. Но не искаш да останеш толкова дълго, че да не можеш да наваксаш“, обясни Шовлин.

„Вече направихме анализ на представянето на гумите и мога да кажа, че твърдите и средно твърдите не изглеждат много различни. Със сигурност в края на състезанието беше по-хладно, което може би ни помогна. Като цяло вторият и третият стинт бяха наред.“

„Знаем, че не сме достатъчно бързи и знаем, че има доста голяма разлика спрямо Ред Бул, която трябва да намалим. Има малко изоставане спрямо Норис и спрямо Ферари върху което трябва да поработим. Но със сигурност представянето на автомобила беше такова, каквото очаквахме да бъде, особено във втория и третия стинт“, завърши оперативният директор на Мерцедес.

В момента Мерцедес заема четвъртото място при конструкторите с актив от 34 точки. Отборът от Бракли се отдалечава все повече от Ред Бул, Ферари и Мерцедес и е настигнат от Астън Мартин. Британският тим изостава със само 1 точка от Мерцедес.