Начало Формула 1 Мерцедес: Новите правила ще подобрят изпреварванията; Астън Мартин: DRS зоните вероятно ще...

Мерцедес: Новите правила ще подобрят изпреварванията; Астън Мартин: DRS зоните вероятно ще намалеят

5000
0

В екипа на Мерцедес са убедени, че новите технически правила, по които са създадени болидите за Формула 1 за сезон 2022, ще подобрят изпреварванията в спорта. До миналия сезон задминаванията бяха сериозно затруднявани от факта, че аеропритискането на преследващите автомобили се влияеше крайно негативно от създавания от колата отпред въздушен поток. Оперативният директор на Мерцедес Андрю Шовлин разгледа въпроса в поредното видео на отбора, посветено на подготовката за новия сезон.

Андрю Шовлин
Андрю Шовлин; снимка: Мерцедес

„Един от големите въпроси, които феновете ще задават, е дали тези автомобили ще ни донесат по-добри надпревари. Със сигурност трябва да има подобрение. В правилата бяха вложени огромни усилия, насочени към това колата отпред да не съсипва въздушния поток за болида зад себе си. Това ще позволи пилотите да се следват по-отблизо, а колкото повече можеш да се доближиш, толкова по-голяма е възможността да изпревариш. Дали това ще направи Монако писта, на която ще има задминавания? Всъщност е малко вероятно. Правите са твърде къси, пистата – прекалено тясна. В Монако наистина няма място, където да се изпреварва лесно. “

„На множество от останалите писти обаче вероятно ще видим по-лесно следване от по-близко разстояние. Така ще може да се притисне колата отпред, както и ще се влиза по-лесно в прозорец за пресичаща стратегия. Важно е също така, че ще има прави, на които – надяваме се – ще може да се изпълни изпреварване, докато преди това не бе практично.“

„Всичко това ще започнем да го разбираме в Барселона, в Бахрейн. Но едва когато изгаснат светлините за старта на първата надпревара, ще видим дали проектът е бил успешен в тази конкретна област“, обясни оперативният директор на Мерцедес

Техническият шеф на Астън Мартин – отборът, който пръв представи реалния си автомобил за сезон 2022 – Андрю Грийн обърна внимание на системата DRS. При обсъждане прилагането на новите правила имаше колебания дали DRS-ът отново да се използва. В крайна сметка бе решено да остане.

Астън Мартин направи шейкдаун на AMR22 на пистата Силвърстоун

Грийн обаче смята, че има реално сближаване позициите на колите на писта, то системата скоро може да е излишна

Андрю Грийн
Андрю Грийн; снимка: Астън Мартин

„Според мен DRS-ът сам по себе си ще е толкова силна система, колкото и досега. Мисля, че от ФИА ще зависи да прегледа отделните писти и да прецени дали е необходимо да модифицира DRS зоните. Подозирам, че ще го сторят. Ако нещата се получат по планирания от тях начин, тоест автомобилите са в състояние да се следват по-отблизо, то не би трябвало да има особена нужда от помощта на DRS-а. Мисля, че е възможно с времето DRS зоните да намалеят, а някои от тях изобщо да бъдат премахнати. И смятам, че това ще е за добро.“

„В началото на сезона може би ще открием, че все още има доста големи разлики между отделните екипи, докато всички се напаснат според новите правила, разберат посоката на работа. Някои отбори ще открият, че вървят добре, други – не толкова в ранните етапи. Ще са необходими няколко надпревари, за да видим реално как ще се наместят нещата. След това според мен сближаването ще се случи доста бързо в сравнение с предишни години.“