Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Мерцедес има стратегическо предимство спрямо Верстапен според Волф

Мерцедес има стратегическо предимство спрямо Верстапен според Волф

3211
0
Люис Хамилтън, Валтери Ботас, Мерцедес
Люис Хамилтън и Валтери Ботас; снимка: Мерцедес

Състезателното темпо на Мерцедес и Ред Бул на пистата Силвърстоун е еднакво. Тимът от Бракли обаче има стратегическо предимство спрямо Макс Верстапен, който спечели спринтовата квалификация за Гран при на Великобритания и съответно полпозишъна за днешния десети кръг от сезон 2021 във Формула 1, убеден е Тото Волф. Люис Хамилтън и Валтери Ботас се класираха втори и трети в сесията, която определи стартовата решетка за неделната надпревара. Съотборникът на Верстапен Серхио Перес обаче се завъртя по време на спринта и потъна в дъното на колоната. Тимът му го прибра преди финала. Хелмут Марко заяви, че мексиканският пилот ще стартира от питлейна. Целта е от Ред Бул да сменят някои настройки, за да му помогнат да изпреварва по-лесно.

Самият Перес съжаляваше за станалото, тъй като поведението на болида му бе добро.

„Мога само да се извиня на отбора. Изтървах задната част на колата в битка с Ландо [Норис], което съсипа всичко. Избегнах удар, но след завъртането имаше твърде много вибрации от гумите и това беше. В отбора се притесняваха до какво могат да доведат вибрациите. Така или иначе нямаше какво повече да се постигне, затова прибраха колата“, обясни Перес.

Шефът на Мерцедес в F1 Тото Волф бе убеден след спринтовата квалификация, че темпото на F1 W12 и RB16B е напълно съпоставимо.

Джеймс Алисън, Тото Волф
Джеймс Алисън и Тото Волф; снимка: Мерцедес

„Ако Люис беше си задържал позицията в началото (Хамилтън спечели квалификацията в петък и потегли от първо място в спринта – б.р.), то според мен щеше да е горе-долу същото състезание, само че с Мерцедес отпред“, коментира австриецът.

„Това означава, че сме равни като темпо, а с две коли в челото можеш да разделиш стратегиите“, обясни Волф

„Може да пробваш дълга серия, пресичаща стратегия, пресичаща със старт с различни гуми. (За днешната надпревара няма ограничения за стартовите гуми заради променения формат – б.р.) Това определено е голямо предимство и предпоставка за наистина интересна Гран при. При тези температури изглежда и управлението на гумите ще има сериозна роля. Така че целта ни ще е да се борим в състезанието.“

Отговарящият за операциите на пистата директор на Мерцедес Андрю Шовлин също видя лъч надежда в темпото на колите.

„Освен това с две коли в челото имаме някои стратегически възможности. Иначе след първата обиколка (в спринта) нямаше кой знае какво да се направи. Гумите на Люис бяха същите като на съперниците и не можеше да се доближи. Валтери трябваше да внимава, тъй като бе със софт.“

„Спринтът обаче направи планирането за неделя малко по-лесно. Получихме ясна идея за темпото на всички, какво е поведението на гумите и трябва да извлечем максимума от тези данни.“

Що се отнася до това дали спринтовата квалификация е добро попадение, то Волф каза, че не вижда прилагането й на всички стартове.

„Според мен е интересно за хората на пистата. [Фернандо] Алонсо беше страхотен за гледане. Но като цяло има твърде висок фактор за случайни инциденти. Чеко се завъртя и после отпадна. Последен не е мястото, където трябва да се намира Серхио Перес. Мисля, че спринтът има място в календара, но в ограничен вариант.“