Отборът на Мерцедес се сблъска с необичайни проблеми по време на тазгодишния предсезонен тест в Бахрейн. Седемкратните световни шампиони по принцип не гонят скорост в тренировките преди старта на надпреварите, но този път имаха сериозни технически грижи. Люис Хамилтън и Валтери Ботас направиха общо 304 обиколки – най-малко от всички останали екипи. Най-много турове – по 422 – завъртяха пилотите на Алфа Таури и Алфа Ромео. Ферари бе с 404, Алпин – 396, Хаас – 394, Уилямс – 373, Ред Бул – 369, Макларън – 327 и Астън Мартин – 314. В крайна сметка от Мерцедес посочиха, че основните им грижи са със задната част на новия болид F1 W12. Инженерите в Бракли търсят начин да укротят непредсказуемото й поведение, но според информация на Ауто Мотор унд Шпорт досега нямат и представа откъде да тръгнат.
Програмата на Мерцедес (както и тези на Макларън и Алпин) в Бахрейн бе съсредоточена върху проверки на промените в аеродинамиката на автомобила и изпробване на различни настройки. Отборът не е планирал изобщо да прави състезателна симулация например. Вместо това от екипа се опитваха да покрият възможно най-много варианти като реглажи и проверки, за да разполагат с данни за сравнение. Поведението на задницата обаче до момента остава необяснимо, призна източник от отбора пред Ауто Мотор унд Шпорт.
„Задната част на автомобила ни не е толкова стабилна, колкото бе през последните години. В момента не разбираме защо. Няма определен модел на поведение“, заяви източникът от Мерцедес
В отбора не са били в състояние да определят със сигурност откъде идва нестабилността – от новите гуми, аеродинамиката или от взаимодействието между тях. Това са най-променените елементи в сравнение с миналия сезон. Затова се смята, че окачването няма общо с проблемите. Колата има такова аеропритискане, каквото са показали изпитанията в аеротунела и изчисленията в Бракли. В данните също няма видими аномалии.
Анализът на събраната информация се затруднява също така от условията, в които бе проведен тестът. Те се променяха постоянно и вятърът имаше сериозно влияние върху поведението на колите. Смята се, че само заради това времената в обиколка са варирали със секунда и половина в различните части на трите дни изпитания. Това на практика ги прави несъпоставими.
„Имахме известен прогрес с баланса при много гориво и колата бе доста по-предвидима“, каза в края на теста директорът операции на писта Андрю Шовлин. „Но от данните, които събрахме по отношение на състезателно темпо, виждаме, че не сме толкова бързи, колкото Ред Бул. Картината от работата с малко гориво е значително по-объркваща. Там нямахме достатъчен напредък.“
„Имали сме проблеми със скоростта през зимата и в предишни години. Винаги сме успявали да отбележим стабилен прогрес преди първия старт. Този път може да имаме повече работа. Вече имаме план и нямаме да оставим камък непреобърнат в търсене на решение.“
Learn. Improve. Repeat. The @MercedesAMGF1 W12 E Performance completed 304 testing laps under the lights of Bahrain. #WeLivePerformance pic.twitter.com/s6m6rAE4Tp
— Mercedes-AMG (@MercedesAMG) March 15, 2021