Начало Рали Мишлен и DMACK с нови зимни гуми за рали Швеция

Мишлен и DMACK с нови зимни гуми за рали Швеция

964
0
гуми

Мишлен и DMACK предоставят нов тип зимни гуми на отборите от световния рали шампионат за втория кръг от първенството в Швеция, който се провежда този уикенд. Това е единствената надпревара в сериите изцяло на сняг и докато за Монте Карло тимовете имаха опция да избират от четири различни вида гуми, то за скандинавските гори чуденето им е спестено – слагат се единствено такива с шипове.

Всяка гума е с 384 метални шипа. Дължина им е 20 мм, от които максимум 7 мм могат да са над повърхността. Пилотите са единодушни, че с тях сцеплението върху снега и леда е изумително.

Мишлен са доставчик на мнозинството WRC екипи. Те са с еволюция на техните X-Ice North, използвани през 2011 и 2012 г., която бе тествана през декември миналата и по-рано тази година. Според компанията новите гуми са със сериозно подобрение в представянето. Промените са нов профил на блокчетата на грайфера и каква част от шиповете да се подава от повърхността. Инженерите на компанията са взели под внимание всевъзможни фактори при разработките, обясни техническият директор на Мишлен Никола Губер.

Развойният екип изкара няколко месеца в оптимизиране на цялостния пакет и резултатът са иновативни технически решения – допълни той.

Точно колко от дължината на шипа да се подава от повърхността на гумата е бил един от най-щекотливите въпроси пред специалистите:

– От една страна, колкото по-дълъг е шипът, толкова по-добро е сцеплението на лед. Твърде голяма дължина обаче може да доведе до риск от изпадането му, защото при всеки контакт със земята се извива и сплесква. При попадане върху чакъл или кал пък твърде дългите шипове или такива, които са направени от прекалено мек метал, се износват бързо или се повреждат. При X-Ice North 2 преценихме както дължината, така и производствения материал, за да подобрим издръжливостта без да правим компромис със сцеплението.

DMACK са новите си DMG-ICE гуми с нова конструкция и смес, като при тях основните цели са били подобрено представяне на замръзнал чакъл и лед.

Миналата година точно това бяха слабите ни места и затова съсредоточихме работата си върху тях. Убедени сме, че упоритият труд и техническото развитие на гумите ще ни се отплатят – заяви моторспорт директорът на компанията Дик Кормак.