Отборът на Aprilia е изцяло италианското предизвикателство в MotoGP и тимът е готов за новия сезон 2018. Работата, извършена от състезателния отдел в Ноале през сезон 2017 показа последователния растеж на проекта RS-GP, който отново се отличава с италианската цветова схема, проектирана от Алдо Друди. Стана ясно, че мотоциклетът е преустроен и напреднал във всяка област за сезона 2018.
Краят на миналия сезон беше повратна точка за Aprilia. Шестото място, спечелено от Алеиш Еспаргаро в Арагон с разлика по-малко от 6 секунди от победителя, последван от отлично представяне в Япония – 4-о място в квалификациите и в Австралия – най-доброто време в края на първия тренировъчен ден, бе страхотен напредък. Подемът бе спрян от контузията на Еспаргаро, който катастрофира, когато бе във водещата група по време на състезанието във Филип Айлънд.
За сезон 2018 г. Aprilia са направили мотор, който поддържа същата конструктивна философия като предшественика си, но е по-рафиниран и напреднал във всеки един аспект. Заедно с Еспаргаро сега в отбора е и Скот Рединг, най-младият победител в Гран При за всички времена, който ще се състезава заедно с испанеца в класа.
От гледна точка на мотоциклета, мениджърът на Aprilia Racing Романо Албесиано също е оптимист и подробно описва някои от промените в сезона: „ RS-GP 2018 е задълбочена оптимизация и еволюция на концепциите, които имахме на пистата миналата година. Рамата е радикално нова, както и въздушната кутия, охладителната система и аеродинамиката. Първата положителна стъпка на новия проект е задоволството на пилотите по време на зимните тестове, които веднага забелязаха колко е израснал моторът. Когато въвеждаме такива значителни промени, които дават резултат, това ни прави оптимисти за този нов сезон на MotoGP. Очаквам това да е изключително труден сезон. От наша страна имаме всички предпоставки, за да бъдем претенденти за челото.