Световният шампион Марк Маркес спечели Гран При на Малайзия на пистата Сепанг. Това бе 12-ия триумф за сезона на двукратния носител на титлата, а на подиума му асистираха Валентино Роси и Хорхе Лоренсо.
Пред погледите на над 80 000 фенове в невероятно състезание Маркес от екипа на Repsol Honda Team спечели 12-ата си победа за сезона и първа от Сирлвърстоун насам. Така Марк изравни рекорда на Мик Дуън с 12 първи места за един сезон във висшия клас и има възможност да го подобри във Валенсия. Марк стартира от първа позиция, но изостана още на първата обиколка. Начело излезе Лоренсо (Movistar Yamaha MotoGP), следван от съотборника си Роси и едва тогава бе Маркес. В същото време съотборникът на Марк от Repsol Honda – Дани Педроса загуби контрол на предницата на машината си на 15-ия завой и падна. Върна се 13-и, стигна до 11-о място, но падна отново.
Лоренсо, Роси и Маркес бяха в пакет отпред, като оставиха далеч назад останалите пилоти. Втората група бе водена от Андреа Довициозо но не задълго. В средата на дистанцията, на 11-ата обиколка Роси направи блестяща атака и изпревари Лоренсо, за да поведе колоната. Малко след това, същото направи и Маркес. Две обиколки по-късно Маркес атакува Роси и втория опит успя да мине напред, като защити позицията си и остана лидер до края на надпреварата. След кая на състезанието Доктора заяви, че е доволен от състезанието но не е могъл да задържи позицията от атаките на Марк, който е бил много бърз. С този успех Маркес донесе конструкторската титла на Honda и сложе край на 4-те поредни победи на Yamaha.
Зад тези тримата, машината на Довициозо започна „да издъхва“ и започнаха да го изпреварват пилотите зад него и италианецът едва удържа да завърши 8-и. Първо бе Щефан Брадъл (LCR Honda MotoGP), който на последната обиколка водеше люта борба с Брадли Смит (Monster Yamaha Tech3) и успя да го победи, въпреки че англичанинът му дишаше във врата на последния завой. Пол Еспаргаро (Monster Yamaha Tech3) караше чудесно и за 6-о място, въпреки счупената кост на крака си след тежкото падане в събота. Йони Ернандес (Energy T.I. Pramac Racing) стана 7-и, въпреки че се удари в задното колело на Пол Еспаргаро в средата на състезанието. Довицозо се добра до финала 8-и с технически проблем в мотора си. Не успяха да го изпреварят Хектор Барбера (Avintia Racing) и Скот Рединг (GO&FUN Honda Gresini).
Алекс Еспаргаро (NGM Forward Racing) и Алваро Баутиста (GO&FUN Honda Gresini) катастрофираха на първия завой във втората обиколка. Механичен проблем стана причина за ранното отпадане на Кал Кръчлоу – трето за три състезания. На 9-ия завой Ники Хейдън (Drive M7 Aspar) загуби контрол на предницата на мотора си попречи на съотборника си Хироши Аояма да влезе в топ 10. Японецът завърши 11-и.