Начало Moto News MotoGP: Ducati представиха мотора си за 2015 г.

MotoGP: Ducati представиха мотора си за 2015 г.

89
0

Ducati представиха дългоочаквания си мотоциклет за 2015 г. в MotoGP. Това е първата машина, построена от Ducati Corse, откакто начело застана генералния мениджър Джиди Дал Ина.

Пилотите Андреа Довициозо и новият му съотборник Андреа Яноне представиха мотоциклета по време на обедна церемония в Ducati Auditorium в Борго Панигале, където е централата на компанията и на състезателния отбор. Дал Ина дойде в завода преди година като направи няколко ъпгрейда на GP14, който от своя страна послужи за основа на изцяло новия GP15. За да построи GP15 и най-накрая реши проблемите с липсата на скорост на дългите прави и недозавиването, бившият шеф на Aprilia Racing изчака до последния възможен момент, преди да се покаже пред света окончателния проект. Докато съперниците на Ducati бяха на първия тест на Сепанг за тази година с новите си мотоциклети, Довициозо и Яноне използваха третата версия  – GP14.3 от миналата година на Ducati.
Тази междинна машина завърши в топ 4 в трите дни от тестовете в Малайзия, като Яноне е с трето време – на 0.521 сек., а Довициозо бе 7-и – на 1,007 сек. в комбинираните времена за обиколка. Ако с GP15 се направи нова стъпка напред, това може да се окаже много конкурентен мотор. Довициозо обаче каза, че е безмислено да се правят предположения и да се спекулира, преди машината да излезе на писттата.

GP15 ще направи своя дебют следващата седмица, по време на вторите тестове на Сепанг, а освен това ще има още един официален предсезонен тест, преди старта в Катар на 29 март.
Новият мотор изглежда по-компактен, като продължава тенденцията, започната от Джиди Дал Ина с GP14.2, като същевременно се запазва традиционния 90-градусов ъгъл на V-образния двигател с дезмодромната клапанова система на Ducati. Въпреки че  Ducati е заводски производител като Honda и Yamaha, едно от първите неща, които направи Дал Ина като шеф, беше да се опита да преговаря за участие в категорията Open, за да се избегне замразяването на развитието на двигателя. В крайна сметка правилата бяха променени, за да може Ducati за запази статута си в категорията Factory, но в същото време се възползва от всички облаги в клас Open като гориво, двигател, гуми и тестване допостигането на определния брой от 3 топ резултата. Suzuki и Aprilia, които са нови в MotoGP през този сезон, ще се състезават по същите правила.

Откакто Кейси Стонър стана световен шампион през 2007 г., Ducati не са печелили състезание, след като австралиецът премина в Honda в края на 2010 г. След това в тима дойде Валентино Роси, който две години се опитва да постигне резултати, а бяха направени и серия от промени в мениджмънта. От гледна точка на резултатите, Ducati не успя да се бори за подиум през 2013 г. Довициозо и бившия му съотборник Кал Кръчлоу спечелиха три подиума през миналия сезон, като завършиха съответно 5-и и 13-и в класирането. Младият италиански пилот Яонне, който караше заводски мотоциклет Ducati за сателитния тим Pramac, стана 10-и с шест класирания в топ 6 на финала.