Начало Moto News MotoGP: Хавиер Алонсо обяснява защо иска нов клас Factory 2

MotoGP: Хавиер Алонсо обяснява защо иска нов клас Factory 2

56
0

FIM и Dorna предложиха на Гран При комисията да въведат клас Factory 2 в MotoGP, който да е нещо междинно между двата основни – Factory и Open. Хавиер Алонсо – изпълнителен директор на Dorna, и член на екипа на директорите на състезанията, обясни философията на предложението, което ще бъде направено на Гран При комисията на 11 март.

Машините на двата отбора от клас Factory – Honda и Yamaha ще се състезават с 20 л гориво, 5 двигателя на сезон и няма да използват супермеките Extra-Soft гуми. Тези от Open ще имат 24 л гориво, 12 двигателя, които не са замразени и опция за най-меките гуми. Затова Алонсо смята, че трябва да бъде въведен допълнителен клас – Factory 2.

Предложението, което правим се отнася до производителите, участващи в Open за постигане на резултати на подиума и по-специално – три трети места, две втори и една победа при състезателни условия на суха писта – обяснява Алонсо. – Те ще имат някои ограничения, различни от Open класа – намалено количество гориво на 22,5 л, вместо 24 и по-малко двигатели на разположение – от 12 се намаляват до 9. Ние прегледахме резултатите от Сепанг, особено от втория тест и ни е ясно, че при използваните две версии на софтуера, вторият,  разработен от Magneti Marelli предлага голяма производителност. Факт е, че единственият производител, който се готови да използва този софтуер е Ducati. Това им дава някакво предимство, когато се комбинира с правилата за клас Open. Затова ние направихме този план и го предлагаме на GP комисията, за да се намери баланс, който не дава на един производител прекалено много на предимство. В шампионата ние се стремим да се даде възможност всеки да има възможно най-добрата технология, включително този тип софтуер. От разговорите с частните отбори обаче стана ясно, че те все още не са създадени, за да бъдат в състояние да използват този пълен софтуер. Ясно е Ducati не са на същото ниво като Honda и Yamaha през миналия сезон и затова търсят начин в рамките на правилата, за да подобрят своите резултати на квалификацията и на състезанието. Разбираме, че с някои промени те могат да бъдат по-близо до други конструктори, но ние не искаме те да имат твърде много предимство. Би било несправедливо  да победят останалите производители, които имат голям потенциал, но повече ограничения. Затова ние смятаме, че предложението, което правим е добро решение.

Директорът на Dorna обяви, че промените, които се предвиждат с това правило имат дългосрочна цел – да създадат по-голяма равнопоставеност по отношение на технологиите. Целта е всички участници в MotoGP през 2016 г. да са от клас Open.

Работата за развитието на ECU и на софтуера, която се извършва сега е с цел скоро всички да използва същия ECU, като през този сезон и в крайна сметка да няма разлика – обясни Алонсо. – Наш дълг е да гарантираме, че е разработен най-добрият софтуер и производителите могат да направят най-доброто от него със своите мотоциклети. В действителност ние искаме заводските отбори да ни помогнат за разработката на софтуера.