Начало Moto News MotoGP: Лоренсо бие Роси със секунда, Yamaha начело в Сепанг

MotoGP: Лоренсо бие Роси със секунда, Yamaha начело в Сепанг

43
0

Световният шампион в MotoGP Хорхе Лоренсо даде най-добро време в първия ден от официалните тестове за 2016 г. на пистата Сепанг в Малайзия. Пилотът на Movistar Yamaha постигна най-добро време – 2:0.684 в своята 32-а обиколка в деня. Той бе на 1,033 сек. Пред съотборника си Валентино Роси.

Сесията завърши по-рано, тъй като 20 мин. преди края заваля дъжд и по този начин никой не можа да изпревари Лоренсо. Роси излезе на второ място един час преди края на сесията, като изпревари пилотът на Repsol Honda Дани Педроса с 0.063 сек. Дани остана на 1,096 от Лоренсо. Той и съотборникът му Марк Маркес получиха новите двигатели на Honda за този сезон. Четвърти, на 1,127 сек. бе Данило Петручи от Octo Pramac Yakhnich Ducati.

Пилотът на Хорхе Мартинес Аспар – Юджийн Лавърти падна на завой 4 и си счупи дясната ръка. Засега няма информация за състоянието му, но контузията е доста тежка и той може бли ще отсъства на следващите тестове на Филип Айлънд. Ирландецът има лош късмет, тъй като през ноември 2015 г. на тестовете в Херес си счупи лявата китка.

Yamaha пробваха няколко различни байкове M1 за Лоренсо и Роси, включително и с нова позиция на резервоара. От друга страна пък приоритета на Honda бе да изпробват две различни спецификации на двигателите за Маркес и Педроса.

Ducati GP16 направи дебют в ръцете на Андреа Яноне и Андреа Довициозо, заедно с миналогодишните байкове GP15. Яноне бе 5-и на 1,228 сек., а Дови остана едва 13-и на 1,966 сек. Suzuki имаше три мотоциклета GSX-RR за Маверик Винялес (11-и) и Алеикс Еспаргаро (9-и) – за 2016 г., хибриден 2015-2016 и за 2015 г. В екипа на Suzuki вече имат скоростна кутия с бърза смяна на предавките. Сега пробваха първата версия на Сепанг, наречена stage 1, при която предавките се сменят само от ниска към висока. Версията stage 2, при която предавките се сменят бързо и в двете посоки ще се появи в Австралия.
Aprilia продължава тестовете с байка си от миналата година, а версията 2016 RS-GP ще бъде представена в Катар по-късно този месец. Моторът няма да стане готов и за Филип Айлънд.

Сателитните тимове използваха различни видове мотори за 2015 г. Само сателитните тимове на Honda – LCR и Marc VDS бяха с подобренията за 2016 г., които ще ползват в началото на сезона. Другият тестов пилот на Ducati – Кейси Стонър, който се върна в тима, ще прави изпитания утре, заедно с титулярите.