Почивката свърши! От 4 февруари на пистата Сепанг в Малайзия започват работа пилоти и отбори за новия сезон в MotoGP. За първи път тази година заводските машини и тези от категорията Open излизат заедно на трасето. На Сепанг ще видим изявата на новите пилоти и членове на тимове.
Ключове думи тази година ще са Factory и Open, а терминът CRT излиза от употреба и остава в 2013 г. На Сепанг за първи път преди началото на сезона всички отбори ще тестват машините си заедно, на една писта, защото от 3 до 5 март на Филип Айлънд в тестовете на гуми ще участват само заводските пилоти. Те пък от своя страна няма да участват на следващия тест – на Лосаил (7-9 март) в Катар, където две седмици по-късно е първият кръг от шампионата.
На Сепанг Марк Маркес ще продължи развитието на мотоциклета си с Repsol Honda Team и запазва своя номер 93, след акто не пожела да вземе полагащия му се шампионски №1. В другата част на бокса Дани Педроса ще продължи да се адаптира към новата ситуация, тъй като няма вече да работи директно с дългогодишния си наставник Алберто Пуч. Кадрови промени има и при Валентино Роси, който вече ще работи с новия си шеф на екипа Силвано Галбусера, който замени на този пост Джеръми Бърджис. За тима на Ducati, от сезон 2014 започва нова ера. Авдреа Довициозо се събира заедно с бившия си съотборник от Monster Yamaha Tech3 Кал Кръчлоу, а начело на екипа е бившият гуру на Aprilia Джиджи Дал’Ина. От тях се очаква да направят драматичен обрат в представянето на машините в следващите няколко сезона. Италианецът Джиджи Дал’Ина вече е в ролята на генерален мениджър на Ducati Corse, като ще работи за подобряване на връзката между хората от тима, които работят на пистата и тези в базата в Болоня. За засилване на екипа, тестовият пилот на Ducati – Микеле Пиро, също ще бъде на Сепанг.
Сателитните пилоти също ще имат нови предизвикателства. Пилотът на LCR Honda MotoGP Щефан Брадъл идва на Сепанг да първи път, след като миналата година на състезанието си счупи глезена. Промени има и в Tech3, където шампионът в Moto2 Пол Еспаргаро – по-младият брат на Алекс, прави дебют в класа като партньор на Брадли Смит. Проблемите в тима са големи, тъй като наводнение в базата им Борме льо Мимоз потопи половината техника на тима. Сателитните пилоти се допълват от Алваро Баутиста в GO&FUN Honda Gresini и Андреа Яноне в Pramac Racing Ducati. Двата тима – Gresini и Pramac се разделиха на две, тъй като другите двама пилоти – съответно Скот Рединг и Йони Ернандес, ще се състезават с машини от Open. Екипът на Фаусто Грезини е единственият, който използва в състезанията окачване Showa и спирачки Nissin за двата си байка.
За първи път в историята всички мотоциклети от висшия клас ще бъдат с електронния блок са управление (ECU), доставен от Dorna, което е част от инициативите за намаляване на разходите в MotoGP. Все пак ще има много малки разлики между заводските машини и тези със спецификация Open. Машините Open ще трябва да използват софтуер за своите ECU, доставен от италианската фирма Magneti Marelli, докато заводските ще използват собствени програми. Пилотите от Open ще разполагат с по 12 двигателя на сезон, докато заводските прототипи ще имат право на 5 мотора, които са замразени в развитието си и нямат право на промени по време шампионата. Така управлението на двигателя става по-критично от всякога. На всичко отгоре, заводските пилоти ще имат право на 20 л гориво по време на състезание, с един по-малко от миналата година, докато тези с Отворените мотори – по 24 л.
Друга голяма новост е, че на пистата ще има четири изцяло нови клиентски машини Honda RCV1000R. Те ще бъдат карани от пилотът на Gresini Рединг, Карел Абрахам от Cardion AB Motoracing и двамата от Drive M7 Aspar Team – Хироши Аояма и световният шампион за 2006 г. Ники Хейдън. Хейдън за пърив път ще кара Honda от 5 години насам. Отборът NGM Mobile Forward ще се състезава с пакетът FTR-Yamaha, като двигателите са на базата на лизинг, включващ по пет агрегата Yamaha на сезон – 3 нови и 2 възстановени. Пилоти в тима кще са ветеранът Колин Едуардс и Алекс Еспаргаро.
Общо петима новаци ще има на стартовата решетка тази година – бившите пилоти от Moto2 Пол Еспаргаро и Скот Рединг. Заедно с тях ще бъде Леон Камие – шампион в британските серии Суперспорт за 2005 и в британски Супербайк за 2009 г. Той ще кара за IodaRacing Project, но не се очаква тимът да тества на Сепанг. Австралиецът Брук Паркс подписа с PBM и ще кара байкове, построени от отбора, докато французинът Майк ди Мелио се върна след дълго лечени е на контузия през 2013 г. и ще дебютира с Avintia Racing.
Тестовете на Сепанг започват от 4 до 6 февруари, а в края на месеца – 26-28, ще има изпитания отново на същото трасе.