В последното състезание за този сезон, за Гран При на Валенсия пилотът на Repsol Honda Дани Педроса спечели драматична победа в трудни условия и низ от катастрофи. Той финишира пред Катцуюки Накасуга и Кейси Стонър.
Състезанието бе обявено за мокро от дирекцията, въпреки че имаше суха линия по идеалната траектория. Само световния шампион Хорхе Лоренсо (Yamaha Factory Racing), неговият съотборник Наткасуга, който замести контузения Бен Спийс и Щефан Бардъл от LCR Honda MotoGP избраха опцията с меки сликове, докато другите бяха с твърди мокри гуми. За първи път през този сезон Педроса, Ники Хейдън (Ducati Team), Кал Кръчлоу (Monster Yamaha Tech 3) и Алваро Баутиста (San Carlo Honda Gresini) обявиха, че ще стартират от питлейна, защото всички искаха да поставят на байковете си сликове.
В началото поведе Алекс Еспаргаро (Power Electronics Aspar), но след три обиколки си пролича добрият избор на Лоренсо, който ставаше все по-бърз. Педроса започна да пробива път напред, докато много други пилоти, стартирали с мокри гуми, влязоха в бокса за сликове. Сред тях бяха Кейси Стонър (Repsol Honda), Хектор Барбера (Pramac Racing Team) и Андреа Довициозо (Tech 3), който даде най-добро време на неделните свободни тренировки.
Хейдън, Иван силва (Avintia Blusens) и Роберто Ролфо (Speed Master) катастрофираха. На 8-ата обиколка Лоренсо водеше пред Педроса, а Брадъл бе трети, следван от Накасуга и Кръчлоу. Германецът загуби контрол над мотора си в 5-ия завой и катастрофира. Кръчлоу успя да изпревари Накасуга, а Педроса изпусна завой и излезе в тревата, но продължи, на 3 сек. след Лоренсо. Тогава настъпи и драмата за световния шампион, който направи хайсайд, но се отърва без контузии. Това е второто му незавършено с състезание за тази година. Поведе Педроса, който бе твърде ангажиран да изпреварва изостанали пилоти. На 19-ия тур катастрофите продължиха. Падна Барбера, а Ранди де Пюние влезе в чакъла. На следващата обиколка и Клаудио Корти (Avintia Blusens) разби в чакъла своето шаси Inmotec. В този хаос си изпати и Кръчлоу, който отпадна от второ място. Това изведе Баутиста на трето място, докато Стонър бе четвърти. Три обиколки преди края Стонър бе зад задното колело на Баутиста и го изпревари в края на обиколката, за да стане трети.
Така Педроса спечели 7-ата си победа за сезона, а Накасуга спечели първият подиум за Япония тази година и то във второто си участие с уайлдкард. Стонър сложи точка на своята кариера в Гран При с подиум, макар и на последното трето място. След Баутиста се класираха съотборникът му Микеле Пиро, Довициозо, Карел Абрахам (Cardion AB Racing), Данило Петручи (Came IodaRacing Project), Джеймс Елисън (Paul Bird Motorsport) и Валентино Роси (Ducati). Еспаргаро завърши 11-и и спечели титлата в категорията CRT.