Начало MotoGP News MotoGP променя разпределението на двигателите за 2022 г.

MotoGP променя разпределението на двигателите за 2022 г.

298
0
MotoGP 2022
снимка, Мишлен

Комисията за Гран при на MotoGP обяви промяна в правилата за разпределението на двигателите. Това се случва в отговор на разширяването на календара за сезон 2022, който включва рекордните 21 състезания.

Според настоящите разпоредби, производителите без отстъпки могат да използват седем двигателя през сезона, а тези с отстъпки  девет. Това правило е било създадено когато календарът е включвал по-малко от 20 състезания. Този сезон той включва 21 старта, което натоварва много повече моторите.

В резултат всички производители без отстъпки получават разрешение за допълнителен осми двигател. Той може да се използва само в последните три старта за годината. Същевременно конструкторите с концесии ще могат да ползват десети двигател с вътрешно горене.

Пълният текст на актуализирания правилник гласи следното:

Понастоящем правилникът на MotoGP позволява на производителите в клас MotoGP да използват максимум седем двигателя по време на сезона и девет двигателя за производителите с отстъпки.“

„Този регламент беше въведен, когато календарът включваше по-малко от 20 състезания. Тъй като в календара за 2022  г.  са предвидени 21 състезания, беше договорено да се разреши използването на още един двигател. Условието е, да са изминали 19 или повече надпревари от настоящата кампания.“

„При наличие на 21 или 22 състезания, публикувани в календара, който се издава от ФИМ преди началото на първото състезание ще има промяна. Тогава производителите ще разполагат с максимално разпределение на двигателите от осем броя (10 за такива с отстъпки).“

Използването на този осми (или десети) двигател ще бъде разрешено едва от 19-тото състезание.“

От следващата година нито един производител в MotoGP няма да има отстъпки. Това се случва след като Априлия спечели достатъчно подиуми през този за да загуби предимствата, от които се възползва от 2015 г. Италианската марка спечели състезанието в Аржентина благодарение на Алейш Еспаргаро.

В подготовка за загубата на всички отстъпки, Априлия вече използва един двигател по-малко. Целта на тима от Ноале е подобри надеждността на своят силов агрегат за 2023 г.

Въпреки че официално губи специалния си статус, Априлия все още ще разполага с 10 двигателя за тази година съгласно новата промяна в правилата.

Този сезон трябва да се проведат общо 21 състезания в клас МоtoGP. Засега съдбата на Гран при на Финландия през юли засега остава неизвестна. Очаква се в най-скоро време Дорна и ФИМ да посетят и инспектират новата писта Кими Ринг.