Начало MotoGP News MotoGP Silly Season: Ринс близо до преминаване в Ямаха, Морбидели отива в...

MotoGP Silly Season: Ринс близо до преминаване в Ямаха, Морбидели отива в VR46 Дукати, къде точно ще кара Акоста?

210
0
MotoGP 2023
снимка, Мишлен

MotoGP се намира в лятна ваканция. Световният шампионат по мотоциклетизъм на ФИМ се завръща през първата седмица на август. Разбира се, слуховете за размествания на стартовата решетка за догодина. Последните спекулации са свързани с Алекс Ринс, Франко Морбидели и Педро Акоста.

През последния месец се появи информация, че Ринс е близо до преминаване в Ямаха. Испанецът кара за екипа на LCR Хонда и има договор до края на 2024 г. 

Ринс спечели основната надпревара на пистата в Остин. 27-годишният състезател донесе първи успех за японския производител от Гран при на Емилия Романя 2021. Въпреки този успех, Ринс не е напълно доволен от мотора на Хонда в MotoGP и отправи някои критики. Ръководството на японския производител отправи предупреждение към Ринс заради неговите критики към машината RC213V.

Ринс претърпя тежка катастрофа по време на спринтовото състезание в Италия. В резултат на това той получи фрактура на десния глезен и пропусна останалите стартове до началото на лятната пауза в MotoGP.

Другият пилот на LCR Хонда Такааки Накагами също може да напусне редиците на японския производител. Той има договор до края на настоящия сезон, който може да не бъде подновен. Но от друг страна, Накагами е най-предно класираният пилот на марката и има три финиша в топ 10.

Останалите състезатели на Хонда Марк Маркес и Жоан Мир имат договори до края на 2024 г. Двамата световни шампиони имаха проблеми с контузии и не взеха участие в последните състезания. Бъдещето на Маркес в Хонда бе под въпрос. Шесткратният световен шампион в MotoGP даде да се разбере, че ще изпълни договора си с HRC. От Хонда пък обявиха, че Маркес е свободен да си тръгне след края на сезона.

Ситуацията при Ямаха също е много интересна. Марката от Ивата разполага със само два мотора на стартовата решетка в MotoGP. Единият е каран от Фабио Куартараро. Световният шампион от 2021 г. има договор за още една година. Куартараро не крие недоволството си от развитието на мотора YZR-M1. Французинът все пак ще остане в редиците на Ямаха до края на следващия сезон. Ако Ямаха не постигне напредък и догодина, Куартараро ще опита да отиде при друг производител

Другият пилот на Ямаха Франко Морбидели няма договор за догодина и се очаква да напусне. Италианецът намекна, че има други опции пред себе си. Предполага се, че той ще отиде в екипа на VR46 Дукати, като се има предвид добрите взаимоотношения в Валентино Роси. Ако Морбидели напусне Ямаха, то негов заместник може да бъде Ринс. Другият вариант бе свързан с Топрак Разгатлиоглу. Турският състезател обаче реши да продължи кариерата си в WSBK. Разгатлиоглу напуска Ямаха в края на година и ще продължи кариерата си в БМВ.

Ситуацията при Дукати е малко по-ясна. Италианският производител има 8 мотора на стартовата решетка в MotoGP. Очакванията са техният брой да не бъде променян през 2024 г. Заводският отбор на Дукати в MotoGP разчита на действащия световен шампион Франческо Баная и Енеа Бастианини. Двамата имат договори до края на следващата кампания. Бастианини заема по-незавидна позиция заради травма, която получи в Портимао. Това го принуди да пропусне следващите пет старта

Същевременно Прамак Дукати все още не потвърдил пилотския си състав за догодина. Очаква се екипът да запази Хорхе Мартин и Йохан Зарко. Испанецът спечели спринтове в Льо Ман и Заксенринг, след което спечели и основното състезание на немското трасе. Има вероятност Мартин и Бастианини да разменят своите места през следващия сезон.

От Грезини Дукати също не са обявили състава си за сезон 2024 в MotoGP. Италианският отбор най-вероятно ще удължи договора на Алекс Маркес. Същевременно мястото на Фабио Ди Джанантонио е под въпрос. Италианецът може да бъде освободен за сметка на своя сънародник и настоящ претендент за титлата в Moto2 Тони Арболино.

КТМ също не планира промени в пилотския си състав за 2024 г. Австрийският производител разчита на Брад Байндър и Джак Милър. Същевременно марката търси място на своето протеже Педро Акоста. Испанецът най-вероятно ще кара за екипа на Tech3 GasGas. Но за да се случи това, тимът на Ерве Поншарел трябва да се раздели с някои измежду Пол Еспаргаро и Аугусто Фернандес. КТМ поиска от Дорна добавянето на още два мотора. Притежателят на търговските права в MotoGP отхвърли молбата на австрийците.

Ситуацията при Априлия изглежда най-спокойна. Марката от Ноале още миналата година обяви, че запазва местата на Алейш Еспаргаро и Маверик Винялес до края на следващия сезон. В същото време сателитният отбор на RNF Рейсинг не планира да освобождава Мигел Оливейра или Раул Фернандес.