Наказанието за това, че използва нецензурна дума по време на пресконференцията в навечерието на Гран при на Сингапур, е нещо, което може да накара Макс Верстапен да се замисли за ранно оттегляне от Формула 1. Нидерландският пилот на Ред Бул демонстрира крайното си недоволство от действията на ФИА по време на последния състезателен уикенд. Той на практика отказа да отговаря на въпроси по време на пресконференцията след квалификацията. Стори го на импровизирано събиране в падока, където се появи човек от федерацията, за да каже, че подобно нещо не е разрешено. Обсъди въпроса и в края на уикенда, но след това бе категоричен, че фокусът му е върху следващите надпревари и не иска да се занимава повече с глупости.
След състезанието в Сингапур Верстапен бе попитан дали наказанието за ругатните може да го предизвика да се оттегли рано.
„О, разбира се“, отговори Верстапен. „Тези неща също играят роля в решенията за бъдещето ми.“
„Човек може да се преструва или да се справи с подобен тип глупости. Мисля, че вече съм на етап от кариерата си, в който не искам да се разправям постоянно с такива неща. Наистина е изморително. Да, страхотно е да имаш успех и да печелиш състезания, но искаш и да се забавляваш. Естествено, че всички натискат на лимита. Всички се борят, дори в дъното на колоната. Но ако се налага да се справяш с такива глупости, то това за мен е още едно нещо, което е в минус на това да продължавам да се състезавам“, продължи състезателят на Ред Бул.
„Аз винаги ще съм такъв, какъвто съм. Няма заради тази история да променям живота си, както и начина си на работа. В крайна сметка не знам колко сериозно ще приемат подобни неща. Но лично за мен от един момент нататък положението е „стига толкова“. Така че ще видим. Надпреварите продължават. F1 ще продължи да съществува и без мен. Не е проблем – нито за спорта, нито за мен. Това е положението“, каза още Верстапен.
Трикратният световен шампион заяви, че няма никакво желание да дава нормални отговори по време на пресконференциите при подобно отношение от страна на ФИА
„Никога не съм бил в лоши отношения с тях. Дори тази година участвах доброволно в програма за джуниър стюарди. Направих нещо от порядъка на половинчасово интервю. Опитвам се да помагам с някакви неща тук и там. Не съм толкова опак човек. И после получавам подобно отношение. Не става така. Положението за мен е доста ясно. Знам, че трябва да отговоря, но не е посочено колко дълъг трябва да е отговорът. Наясно съм, че не може да обиждаш – това е безспорно, а и не мисля, че някой иска да го прави. Но цялото нещо е свръх глупаво. Ако не можеш да си сам себе си, по-добре да не говориш. В противен случай се превръщаш в робот, а не това е начинът да се работи в този спорт“, каза още Верстапен.
Protestactie van Verstappen na straf van gisteren. Zoals hij gisteren al aangaf: vraag me maar niets meer in de persconferentie, we doen het buiten wel.
Dat bleek vandaag wel, na alleen zeer korte antwoorden in persconferentie. pic.twitter.com/y3ZqyFHcgf
— Erik van Haren (@ErikvHaren) September 21, 2024
Въпросът за ругаенето и поведението на пилотите е бил обсъден на пилотския брифинг в Сингапур. Верстапен разказа, че всичките му колеги се смели на ситуацията.
„Отношението беше: „Какво, по дяволите, е сега това?““, каза пилотът на Ред Бул
Въпросът бил дискутиран още в WhatsApp групата на пилотите, разказа президентът на асоциацията им (GPDA – Grand Prix Drivers Association) Алекс Вурц.
„Никой не смяташе, че това е нещо смислено. Естествено, че всички бяха ядосани. Никой нищо не е обсъдил с тях. Вместо това всичко стана публично моментално и с наказания. Това е необичайно. Лично аз съм против вербални нападки спрямо съперник. Но ако състезател се оплаква от колата си, то това трябва да се решава от него с шефа на отбора му“, допълни Вурц.
След наказанието на Верстапен, което бе наложено в петък, нямаше повече действия от страна на ФИА. След съботното изпълнение на пилота на Ред Бул главният стюард на федерацията в Сингапур Тим Майер отиде в тима, където говори със спортния директор Джонатан Уитли. След това се чу, че поведението на Макс няма да бъде санкционирано. Според Нико Розберг обаче границата е много тънка.
„Макс наистина се хвърли в тази битка като дори не говори в пресконференция на ФИА. По принцип договорно си задължен да отговаряш. Границата е много тънка и той опасно приближава лимита. Верстапен е световният шампион и съответно най-важната личност в падока. Интересно ще е какво ще стане“, посочи Розберг.
Ландо Норис каза, че цялата история е безумна. Люис Хамилтън заяви, че той лично не би вършил никакъв общественополезен труд заради подобно нещо и се надява Верстапен също да не го прави
Седемкратният световен шампион има опит с появата на внезапно желание у ФИА да налага определени правила. В началото на 2022 г. Мохамед бин Сулайем поиска стюардите да налагат санкции за носене на бижута в колите и неносене на огнеустойчиво бельо. Хамилтън по принцип има много, включително пиърсинги. В продължение на няколко състезателни уикенда той бе викан при стюардите, преглеждан от лекар заради проблем при ваденето на пиърсинга от носа и носеше бележки за това при „разследванията“ на въпроса. Пилотът на Мерцедес също направи демонстрация като Верстапен, като си сложи всички възможни пръстени, часовници и вериги и така се появи на пресконференция.
This time last year Lewis Hamilton rocked up to the press conference wearing three watches, eight rings, four necklaces and two earrings in response to the FIA outlining a new jewellery ban 🥶💎 pic.twitter.com/Ch0HWlRlKI
— ESPN F1 (@ESPNF1) May 4, 2023