Най-бързата стратегия за Гран при на Китай е с едно спиране в бокса, смятат инженерите на Пирели. Надпреварата се състои от 56 обиколки. Според специалистите на доставчика на гуми оптималният вариант е старт със софт, серия от 18 обиколки и след това хард до финала.
Валтери Ботас спечели квалификацията в Шанхай, изпреварвайки само с 0,023 сек съотборника си в Мерцедес Люис Хамилтън. Те, както и класиралите се от трета до пета позиция Себастиан Фетел, Шарл Льоклер и Макс Верстапен ще потеглят с гуми медиум. Вторият по бързина вариант за стратегия е старт именно със средната по твърдост смес. Първата серия е от 19 тура и след това отново се преминава към хард до края на състезанието.
Възможността за два бокса е софт в началото за 15 обиколки, след това още една серия от 15 тура – отново с меките гуми и после хард до финала.
Възможностите за стратегии според Пирели
Съботният ден бе сравнително топъл и температурата на пистата достигна 41 градуса. Прогнозата за надпреварата е за по-ниски температури. Атмосферните условия в региона обаче са променливи.
„Температурите в квалификацията бяха по-високи от обичайните за Китай по това време на годината. Трасето достигна повече от 40 градуса – с 15 повече в сравнение с петък, като освен това имаше вятър. По време на квалификацията нямаше изненади – представянето на гумите бе точно според очакванията. Първите петима на грида ще използват стратегия, която на теория е малко по-бавна, отколкото са възможностите на потеглящите със софт. Това може да внесе допълнителен неизвестен елемент в битката. Стартът с медиум обаче предоставя и малко повече гъвкавост по отношение на тактиката. Износването на софт по време на надпреварата ще е един от основните фактори, влияещи върху избора на момент за спиране в бокса”, коментира шефът на спортния департамент на Пирели Марио Изола.
And that’s the first pole of 2019 for @ValtteriBottas with @MercedesAMGF1. ? ?? pic.twitter.com/T6ZvOAPSTg
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) April 13, 2019