Начало Formula 1 News Ботас на полпозишън в Китай, изпревари Хамилтън с 0,023 сек

Ботас на полпозишън в Китай, изпревари Хамилтън с 0,023 сек

3496
0
Валтери Ботас
Валтери Ботас; снимка: Пирели

Валтери Ботас спечели първата позиция на старта за Гран при на Китай, състезание №1000 от световния шампионат на Формула 1 и трети кръг от първенството за 2019 г. Финландецът изпревари съотборника си в Мерцедес Люис Хамилтън с 0,023 сек. Себастиан Фетел с Ферари остана трети пред съекипника си Шарл Льоклер.

По-малко от час преди старта на сесията от Торо Росо съобщиха, че автомобилът на Алекс Албон е твърде разбит и той няма да участва в квалификацията. Пилотът катастрофира тежко в края на сутрешните съботни изпитания. Той бе прегледан в медицинския център на трасето и освободен. Отборът обаче нямаше достатъчно време, за да поправи колата.

Времето и за квалификацията бе чудесно – почти 21 градуса на въздуха и 37 на пистата.

Пилотите на Уилямс бяха първи на пистата в Q1

Те бяха напълно необезпокоявани по време на първата си квалификационна серия. След това на трасето се появиха Себастиан Фетел и Шарл Льоклер. Ферари започна работа със софт. Състезателите на Мерцедес също излязоха с най-мекия тип гуми.

1:34.069 мин бе постижението на Льоклер. Фетел го подобри с 0,512 сек. Хамилтън бе още по-бърз и изпревари Ферари-тата, но секунди по-късно Ботас свали 0,457 сек от неговото време. Така финландецът оглави подреждането пред съотборника си и Макс Верстапен, който бе на 0,616 сек и даде рекорден среден сектор. Фетел бе на четвърта позиция, а Льоклер бе изместен чак 10-и.

Льоклер не бе доволен от факта, че попадна в трафик. И той се прибра в бокса заедно с всички останали състезатели преди следващите опити в първия квалификационен сегмент. Те започнаха няколко минути преди карирания флаг. Антонио Джовинаци обаче така и не можа да запише обиколка за време. Той имаше проблеми и в петъчните тренировки, а в Q1 направи два тура и се прибра в бокса.

Льоклер се доближи на 0,054 сек до Ботас и зае втората позиция. Ланс Строл и пилотите на Уилямс пък останаха в зоната на изпадащите и не продължиха в следващата част от сесията.

Първите минути от Q2 изминаха без никой да се появи на трасето.

След това от Мерцедес решиха да опитат бързи обиколки с медиум

Изборът на Ферари и Верстапен също бе за средната по твърдост смес, предоставена от Пирели за уикенда в Китай.

1:32.603 бе времето на Хамилтън, от което Ботас свали 0,875 сек. Фетел се оказа на 0,504 сек от Валтери – бе по-бърз от Люис, който бе изместен и от Льоклер (+0,596). Верстапен също излезе пред англичанина (+0,641). Шестият в подреждането – Пиер Гасли (със софт) – бе на 1,220 сек от постижението на Ботас.

В зоната на изпадащите от битката бяха Серхио Перес, Карлос Сайнц, Кими Райконен, Ландо Норис и Ромен Грожан. През последните 3 минути само Льоклер и Гасли останаха в бокса.

Ботас излезе със софт, последван от Фетел, Верстапен и Хамилтън. Люис излезе пръв с 1:31.637 с медиум.

Само Грожан пък успя да се измъкне и да се класира в Q3 за сметка на Данил Квят. Заедно с пилота на Торо Росо от последната квалификационна битка отпаднаха Перес, Райконен и състезателите на Макларън.

„Загубих мощност на правата”, каза Кими по радиото. От питуола му отговориха, че точно това преглеждат в момента, но все още не знаят какво е станало.

В Q3 всички вече бяха с меки гуми, Даниел Рикиардо пръв излезе от питлейна, последван и от останалите девет пилоти, класирали се за последния квалификационен сегмент

Австралиецът записа и първото време в тази част на сесията – 1:34.285. Хамилтън подобри това постижение с 2,715 сек преди Ботас да го изпревари със 7 хилядни от секундата! Финландецът бе с рекордни първи и втори сектор. Фетел се нареди трети (+0,438 сек), а Верстапен се вклини между двете Ферари-та. Магнусен и Грожан пък се прибраха в бокса без бърз тур.

При последните опити Хамилтън пръв започна бърза обиколка. Люис записа 1:31.631 сек, Ботас остана най-бърз.

Фетел зае третото място, а Льоклер – четвъртата позиция. Верстапен остана пети пред своя съекипник в Ред Бул Гасли. Рикиардо успя да изпревари Хюлкенберг, а Магнусен и Грожан така и не направиха бърза обиколка в Q3.

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter