Начало Рали В Арганил настилката е с по-твърда основа и натоварва гумите, обясни Латвала

В Арганил настилката е с по-твърда основа и натоварва гумите, обясни Латвала

147
0
Яри-Мати Латвала
Яри-Мати Латвала; снимка: Тойота Рейсинг

От Танак взе втора победа за WRC сезона в Чили и ще се бори да продължи в същия дух в предстоящите ралита в Португалия и Сардиния. Заедно със съотборниците си Яри-Мати Латвала и Крис Мийк естонецът се подготви за идващите състезания и се надява остане в битката за короната в тазгодишния световен рали шампионат. През 2018-та той удари камък още във втората отсечка в Португалия, което доведе до повреда в охладителната система на колата му.

„Следващите две надпревари в календара са събития, които харесвам. И двете имат специално значение за мен. В Португалия за първи път се състезавах във WRC. В Сардиния пък взех първи подиум и първа победа. И двете ралита са доста бързи на места. Могат да са много трудни, но вярвам, че сме добре подготвени. Победата в Чили бе наистина много важна. Тя определено ни върна в битката [за титлата]”, коментира Танак.

Яри-Мати Латвала счупи окачване в третата отсечка на миналогодишното издание на рали Португалия

Той успя да се върне в състезанието и демонстрира добра скорост. Сега се надява на по-добро представяне.

„Португалия ми напомня в известна степен на Аржентина и нейните пясъчни пътища. Тази година в петък обаче ще сме в Арганил – районът е известен от провеждането на ралито там през 80-те и 90-те години на ХХ век. Там пътят е с по-твърда основа и натоварва повече гумите”, обясни Латвала.

„В Сардиния настилката като цяло е по-твърда. Отсечките са по-тесни, има много големи камъни отстрани и трябва да се пазиш от тях.”

Финландецът каза също така, че е останал доволен от последните изпитания с колата си.

Латвала, както и шефът на тима Томи Макинен, смята, че автомобилът е с подобрено поведение за условия, каквито го очакват в Португалия и Италия

„След страхотните гладки пътища в Чили сега ни предстоят две надпревари с доста по-груба настилка. В Португалия по принцип не е твърде зле. Зависи от условията. Отсечките в петък тази година са нови за пилотите – разположени са около Арганил, където за последно се караше, когато аз спечелих ралито през 2001 г. В района има много различни пътища. Ние работихме много по подобрение поведението на автомобила в по-сложни условия на управление. Освен това направихме чудесен тест в северна Португалия като подготовка за предстоящите надпревари”, сподели от своя страна Макинен.

Крис Мийк познава добре рали Португалия и има хубави спомени от там. Той спечели надпреварата през 2016 г. В Сардиния не е карал кой знае колко през последните години, но има впечатления от по-ранни участия.

„Сега трябва да се съсредоточим върху превръщането на добрата ни скорост в силен резултат”, каза британският пилот.