Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Никола Томбазис е с променени отговорности след реорганизацията във Ферари

Никола Томбазис е с променени отговорности след реорганизацията във Ферари

31
0
Никола Томбазис

Главният конструктор на Ферари Никола Томбазис е променени отговорности след реорганизацията във Ферари, разкри самият той в деня, в който в Маранело бе показан новият болид F138. В тима разделиха техническия си екип на две и резултатите на колата ще покажат дали преструктурирането е било стъпка във вярната посока.

Скорошната реорганизация след няколко разочароващи сезона имаше влияние върху позицията ми. Стана ясно, че натоварването ми е прекалено голямо – трябваше да контролирам и механичните, и аеродинамичните аспекти. За да избегнем това, създадохме длъжността заместник главен конструктор, която се заема от двама души. Те ще се сменят за създаването на нови автомобили през годините. Освен това наехме шеф на аеродинамичния отдел и още няколко души, за да подобрим методологията си в този департамент. Моята роля е да наблюдавам тези дейности, освобождавайки си време за специфични аеродинамични въпроси, както и да прилагам по-творчески подход. През последните няколко години Формула 1 стана още по-сложна и един човек не може да върши всичко – обясни Томбазис.

От Ферари уточниха, че преструктурирането е резултат от сериозно вътрешно проучване. След провеждането му са установени отделите и позициите, които могат да се оптимизират и следствието са направените в организацията промени.

Томбазис повтори също така, че аеродинамичният тунел в Маранело има нужда от сериозна модернизация, за да изпълнява изискванията на топотбор от Формула 1.

– Миналия сезон трябваше да развиваме F2012 до края на годината. Първоначалното развитие на F138 започна в Маранело, но цялата работа от тук нататък ще се върши в тръбата на Тойота в Германия. Нашият тунел ни служи вярно в продължение на 12 години, но има нужда от подобрение. Не бих казал, че използването на този в Кьолн е идеална ситуация. След като обаче преценихме средно- и дългосрочните предимства от това да модернизираме нашето съоръжение, заключихме, че тази стратегия е най-добрата. Направихме необходимото, за да подсигурим добра комуникация и възможно най-ефективна логистика през 2013-а. И в крайна сметка най-важното е да имаме добри идеи и аероразвитие, а не толкова къде е тунелът – добави той.

Главният конструктор на Скудерията заяви също така, че последните сезони са го научили да не казва твърде много в началото на годината и е нужно да се изчака, за да се видят резултатите на писта. Според него тимът е свършил добра работа и ще направи стъпка напред спрямо представянето си от последните шампионати.