Отборът на Ферари може да е оптимист за остатъка от сезон 2013, смята главният дизайнер на тима Никола Томбазис. Преди състезанието в Испания на 10-12 май той даде интервю за уеб страницата на екипа от Маранело, в което оценява изминалите четири надпревари, коментира структурната промяна в работата на отбора и изказва мнението си за развитието на шампионата. (Видеото може да видите тук)
– Мисля, че, като цяло, първите резултати означават, че можем да сме сравнително оптимистични за остатъка от сезона, с усещането, че можем да се борим за победи и за шампионата – коментира Томбазис. – Но, ако трябва да оценя представянето ни като цяло, бих дал само 6 от 10 точки поради две причини. Първата е, че все още не сме там, където искаме да бъдем. В първите четири състезания не можехме да се борим за първа позиция в квалификацията и това е една от основните ни цели за момента. Второ, ако погледнете фактическите резултати, въпреки че имахме победа, заради което можем да сме щастливи, също имахме два много лоши резултата, където записахме много малко точки. Но повтарям, че като цяло можем да сме оптимисти за бъдещето.
Ферари стартира сезон 2013 с по-добра кола от 2012, което според главния дизайнер се дължи и на промените в работния подход и организацията на отбора преди началото на настоящия сезон. Екипът започна и обновление на тунела си в Маранело и работи в този на Тойота в Кьолн.
– Мисля, че новите методи на работа и новата структура ни позволяват да сме по-изобретателни, което бе една от целите, които си поставихме с Пат Фрай: да реорганизираме мястото и да дадем на хората повече време за мислене – твърди още Томбазис.- Това работи, но все още има място за подобрения, въпреки че този аспект допринесе за напредъка в представянето на колата, който наблюдаваме за сега от началото на годината.
Той добави, че различните характеристики на четирите трасета, домакини на първите 4 надпревари, и разнообразните условия на тях са помогнали на отбора да разбере силите и слабостите на автомобила в сравнение със съперниците:
– Видяхме, че бяхме силни на определени условия по отношение на вида на пистата и времето, отколкото на други. Това включва типа на завоите, дали една писта изисква рязко спиране и други подобни параметри. Като цяло, в зависимост от пистата, някои от тези силни страни ще са подчертани и следователно, съдейки по това, което видяхме досега, не очакваме постоянно представяне през следващите няколко състезания, но очакваме да сме относително конкурентоспособни на повечето условия.
Надпреварата в Испания е първата от серията състезания в Европа и мястото, на което повечето отбори показват значителни подобрения по болидите си. Ферари ще имат нов под, крила и новости по каросерията, за които Томбазис не разкри допълнителни подробности:
– Не е толкова трудно да развием нов компонент, а по-скоро да решим дали работи на пистата така, както се надяваме, или не. Целта ни до петък вечер в Барселона е да имаме ясна представа за това, какво ще използваме в състезанието, с надеждата измерванията от въздушния тунел да се потвърдят на пистата.