Ландо Норис и Джордж Ръсел бяха глобени с по 5000 евро и получиха официални предупреждения заради проблемната стартова процедура в началото на Гран при на Сао Пауло. Първата бе прекратена заради катастрофа на Ланс Строл (Астън Мартин). Пилотът на Макларън тръгна за втора загряваща обиколка при мигащи жълти светлини и без указания. Състезателят на Мерцедес и дуото на Виза РБ го последва, което поведе колоната. Инцидентът бе отбелязан и разследван след финала на пистата Интерлагос.
„Рейс директорът стартира процедура за отменен старт, сочеща, че пилотите не трябва да напускат грида. Въпреки правилно подадения сигнал, точната светлинна сигнализация и уведомяването на отборите по системата за съобщения пилотът напусна стартовата решетка и направи обиколка, която смяташе за допълнителен загряващ тур. Тъй като бе на първа редица, действието му подведе пилоти зад него.“
„В някакъв момент рейс директорът осъзна, че на колите е необходима допълнителна загряваща обиколка от практична гледна точка и даде инструкция на отборите болидите да се върнат на стартовата решетка, за да се проведе правилната процедура при отмяна на старт. Според стюардите Норис предизвика действията на пилотите зад него“, гласят решенията за Норис и Ръсел
В тези за Юки Цунода и Лиам Лоусън изводът е, че те „не са преобладаващо виновни въпреки нарушението, защото са повлияни от пилота пред себе си“. Вследствие на това е взето решение да няма допълнителни действия срещу състезателите на Виза РБ.
It appears that some drivers were setting off from the wrong grid box #F1 #BrazilGP
— Formula 1 (@F1) November 3, 2024
Карлос Сайнц бе разследван за опасно каране и в крайна сметка получи официално предупреждение. Стюардите отбелязаха, че пилотът на Ферари е катастрофира сам. След това е извадил волана, давайки знак на стюардите, че ще излезе от болида.
„После отборът информира пилота, че според тях автомобилът може да продължи. Той постави обратно волана, докато маршалите вече закачаха куката за колата му. Състезателят призна, че не е бил наясно, че процедурата по изваждане на колата му от пистата е започнала. Маршалите, осъзнавайки, че пилотът ще се опита да тръгне наново, спират с усилията да изкарат болида в същия момент, в който той потегля. Това създаде потенциално опасна ситуация, която можеше да бъде напълно избегната от пилота“, се казва в решението.
Тимът на Мерцедес също получи глоба – общо 10 000 евро. Причината бе, че промени наляганията в гумите на Ръсел и Люис Хамилтън
„Техническият делегат на ФИА посочи, че въпреки промяната в наляганията на гумите, те са били в рамките на допустимото. Предвид необичайните обстоятелства на сгъстената програма, прекратения старт, логистиката по достъпа до грида и разяснението на техническия делегат, стюардите решиха, че в случая е подходящо да се наложи глоба. По принцип подобно нарушение носи спортно наказание, но в случая не е подходящо. Това решение обаче не бива да се счита за прецедент за подобни случаи в бъдеще, тъй като обстоятелствата бяха счетени за уникални“, гласи обосновката на стюардите.