Ландо Норис изрази недоволство от решението Карлос Сайнц да бъде върнат на трета позиция на грида при рестарта на Гран при на Монако. Надпреварата бе спряна още в първата обиколка заради тежка катастрофа в дъното на колоната. В момента на показване на червения флаг испанският пилот на Ферари на практика бе отпаднал от надпреварата. Той бе спрял със спукана гума след удар в началото и Норис бе трети в колоната.
При това положение рейс контролът приложи правилото, според което редът на подреждане за рестарта се определя от последната точка, в която са засечени позициите на всички болиди. Забавеният от отломки Гуаню Жу бе единственият пилот, който не бе преминал мястото за засичане на време в сектора. При това положение стартовите позиции са били определени в съответствие с местата при преминаването на втората сейфти кар линия. Така Сайнц се върна трети на старта.
„Не мисля, че това е особено честно. Сигурен съм, че в миналото е имало моменти, когато може би аз съм имал късмет и отборът е имал възможност да поправи малко колата, или нещо такова. Но случилото се е разочароващо и нечестно“, посочи Норис.
„Някой допуска грешка, но заради някакви коли там, които не са пресекли линията преди червения флаг, или каквото гласи правилото, грешката бива поправена за него и получава безплатен питстоп. Нечестно е“, добави Норис
🔴 RED FLAG 🔴
Sainz runs off in Casino Square and there are three cars behind which have made contact #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/qbrS4lQlTI
— Formula 1 (@F1) May 26, 2024
When we restart, here’s how they’ll line up 👇
Leclerc
Piastri
Sainz
Norris
Russell
Verstappen
Hamilton
Tsunoda
Albon
Gasly
O̶c̶o̶n̶ (DNS)
Stroll
Ricciardo
Alonso
Sargeant
Bottas
Zhou#F1 #MonacoGP— Formula 1 (@F1) May 26, 2024
Шефът на Макларън в F1 Андреа Стела нямаше проблем с тази конкретна ситуация, но посочи две други, при които според него Сайнц е извадил късмет в Монте Карло.
„Мисля, че ФИА стори възможно най-доброто по отношение на рестарта. Действията бяха в съответствие с прецедента за използване на втората линия за сейфти кара при липса на секторни времена. Според използването на мини сектори не е добър вариант. При това положение фактът, че Жу не бе пресякъл линията в момента на спиране на състезанието спаси Карлос. Късметлия“, заяви ръководителят на Макларън в Гран при.
„Според мен Сайнц извади късмет и с лежерния подход на стюардите. Ударът в първи завой доведе до значителни щети по автомобила на Оскар [Пиастри].“
„Както вече посочих, Карлос извади късмет. Комбинацията от тези неща му донесе подиум. Радваме се за него, особено с оглед на преченето в квалификацията, но въпреки това сме леко озадачени и се питаме каква беше разликата с Имола“, допълни Стела.
Стела има предвид, че на Имола Пиастри бе наказан с три места назад на грида за това, че по време на квалификацията попречи на Кевин Магнусен. В Монако Сайнц бе разследван за това дали е попречил на Алекс Албон. Стюардите решиха да не наказват пилота на Ферари.
View this post on Instagram