Начало Рали Нювил и Ал Атия се надяват да влязат в точките в Португалия

Нювил и Ал Атия се надяват да влязат в точките в Португалия

41
0
Насър Ал-Атия

Освен пилотите от заводския отбор на Ситроен, в уикенда в Португалия през този уикенд ще участват още три DS3 WRC. Петер ван Меркщайн младши след Швеция ще направи второ участие през този сезон. Тиери Нювил показа и в трите си досегашни участия, че разполага с много талант и скорост, но проблеми и инциденти му попречиха да направи добро класиране. Затова и белгиецът все още няма точки. За разлика от Насър Ал-Атия, който спечели шеста позиция в Мексико и постигна най-добрия си резултат в Световния рали шампионат.

Победителят от Дакар през 2010 г. успя да премине без проблеми в трите дни на надпреварата и в крайна сметка да събере плодовете от своя труд. Сега катарецът иска да подобри своя рекорд. Все пак обаче Ал-Атия продължава да изучава DS3 WRC. На Иберийския полуостров обаче трасетата ще са различни. Настилките в планинския регион около Фаро са много технични, има скокове и „слепи“ завои. Промяната в сцеплението пък е допълнително предизвикателство за пилотите.

„Бях много доволен, че успях да избегна грешки в Мексико“, радваше се Ал-Атия. „Ще ми трябват обаче още много километри, за да свикна напълно с колата. Все пак стартирам по-добре подготвен в рали Португалия. Все пак при първите ралита на макадам успях да науча много за поведението на DS3 WRC. Ще се опитам да постигна по-добър резултат и да скъся изоставането си спрямо пилотите в челото. Това е голямо, но вълнуващо предизвикателство. Решен съм да успея.“

Така смята и Нювил. На първа линия 23-годишният белгиец се надява на повече щастие. Въпреки трудностите в Мексико, той се надява да продължи да се учи и да постигне добри резултати.

„Уикенда в Мексико бе добър по отношение на това, че имах възможност да науча нови неща за колата си. Бях изненадан, че темпото ми бе близо до това на водещите“, обясни Нювил. След инцидента си през първия ден, във втория той стартира по системата Rallye2. „Трябваше да „чистя“ пистата пред другите във втория ден, защото стартирах първи. Това бе част от тренировъчния процес, а именно, как да контролира колата на хлъзгава настилка. Надявам се в Португалия да успея да вляза в топ 5. Първо обаче трябва да се класирам добре в квалификацията.“