Начало Рали Нювил и Ожие с равно време след 3 отсечки на рали Финландия

Нювил и Ожие с равно време след 3 отсечки на рали Финландия

17
0
Тиери Нювил

Тиери Нювил (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC) и Себастиен Ожие (Фолксваген, Поло R WRC) оглавиха временното генерално класиране в рали Финландия след първите три отсечки на надпреварата. Белгиецът взе победа само в един етап, докато френският му съперник бе най-бърз в два, но бе по-постоянен като темпо от Ожие във всички скоростни изпитания преди първия сервиз. Той обаче бе внимателен в изказванията си още, след като се озова на челна позиция след най-доброто си време в Ториту 1.

Оказа се, че за определени места бележките ми са твърде „бавни“, а за други – прекалено „бързи“. Тази година използваме нова система за тях. Наложи се малко да адаптирам стила си. В третия етап можех да съм дори по-бърз, но така и така вече караме със сериозна скорост – заяви Тиери.

Ожие бе категоричен, че никой не поема сериозни рискове от самото начало:

– Всички знаят, че ако искаш да спечелиш във Финландия, трябва да изградиш добър ритъм от самото начало. Във втората отсечка чух какво е станало с Яри-Мати [Латвала] (счупи задно окачване – б.а.) и намалих сериозно, вследствие на което пък разстроих темпото си.

Трета позиция до момента в класирането заема Мико Хирвонен. Пилотът на Ситроен спечели квалификацията, но не бе сигурен какво ще е времето и затова бе предпазлив при избора на стартова позиция. Той реши да тръгва 14-ти по трасето и всички му съперници са в отсечките преди него. Финландецът удари камък във втория етап, но се отърва без сериозни последици за своя DS3 WRC.

И бележките ми не са съвсем на ниво, но стигнахме до сервиза, което е добре. Аз обаче не съм достатъчно спокоен. Не вървя толкова плавно, колкото ми се иска. Но разликите са малки – допълни финландецът, който е само на 1,1 сек от Нювил и Ожие.

На по-малко от 2 секунди зад него е Мадс Остберг (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC), който пък изобщо не можа да намери ритъм. Топ 10 допълват Евгени Новиков (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC), Андреас Микелсен (Фолксваген, Поло R WRC), Крис Мийк (Ситроен DS3 WRC), Юхо Ханинен (Форд Фиеста RS WRC), Дани Сордо (Ситроен, DS3 WRC) и Яри Кетомаа, който е лидер във WRC2.

Големият губещ досега е Яри-Мати Латвала. Още в първия завой на първата отсечка финландският пилот на Фолксваген за малко не излетя от пътя. Във втория етап обаче не само изхвърча, но и удари камък, при което счупи задно ляво окачване. Стартира третото изпитание с почти половин час закъснение – това означаваше 4:40 мин наказание. Латвала обаче е твърдо решен да продължи, след като закрепи положението до сервиза и бе категоричен, че ще продължи да се бори до последно.