Естебан Окон похвали Хаас. Френският пилот е останал впечатлен от работата на американския екип, както и от скоростта и ефективността на VF-25. Окон също така не скри удовлетворението си от факта, че от Хаас много бързо намират решение на проблемите си.
Окон се присъедини към Хаас в края на 2024 г. 28-годишният пилот пропусна последния старт за сезона, за да може да тества с новия си отбор в Абу Даби.
Французинът направи крачка напред от началото на сезон 2025. Той финишира пети в Китай и осми в Бахрейн. Благодарение на тези постижения Окон заема деветото място при конструкторите и има много по-голям актив от точки в сравнение с година по-рано. Тогава той беше закотвен в дъното на колоната и нямаше нито една спечелена точка.
Хаас започна много слабо сезон 2025. Екипът зае последните места по време на квалификацията и състезанието в Австралия. Но седмица по-късно Окон и Оливър Беърман влязоха в топ 10 в Китай. В Япония Хаас представи нов под, който позволи на британеца да финишира 10-ти. В Бахрейн Хаас отново имаше две коли в зоната на точките и се изкачи до петото място при конструкторите, преди да бъде изместен от Уилямс след уикенда в Джеда.
Окон има сериозен опит в F1. През годините той караше за Мейнър и Форс Индия. След това той беше резервен пилот на Мерцедес, преди да отиде в Рено/Алпин, където остана до края на 2024 г. Така Окон има опит с различни екипни култури и стратегии за развитие. Но според него никоя не може да се сравни с това, което вижда сега, особено по отношение на изключителната отзивчивост
„Няма да сравнявам с отбори. Но мога да кажа, че от мястото, където седя в момента, не чувствам този отбор да е малък“, каза Окон. „Този отбор реагира по-бързо, отколкото някога съм усещал преди. Това важи по отношение на производството на части, по отношение на производството на решения, измислянето на точки с данни.“
Въпреки че разполага с най-малък персонал, Хаас компенсира това с по-добър ефективен начин на работа, както твърди Окон.
„Страхотно е да се види. Да, ние сме много по-малко [по отношение на служителите], но се извършва два пъти повече работа [от тази, която е била извършвана в миналото].“
Окон коментира и трудния старт на сезона 2025. Той приветства начина, по който Хаас продължи да работи и се се изстреля нагоре в класирането само седмица по-късно
„Никога не съм виждал отбор, който да идва с решение в рамките на две седмици по отношение на това, че просто въвежда нова актуализация в отговор всичко, което се случва от началото на седмицата на годината“, каза Окон.
Този бърз обрат на събитията даде нов импулс на цялата работа на тима.
„Изключително удовлетворяващо е да работиш с такъв екип, който предприема бързи действия, за да поправи дадено нещо. Можем да се гордеем с постигнатото през последния месец. Беше голямо облекчение в Китай да видим, че сме в състояние да се борим. За всички нас беше огромен шок да видим, че сме с две и половина или три секунди по-бавни от всички останали.“
„Много хора си казваха: „Това е всичко за тях. Те ще бъдат в задните редици през цялата година. Те не свършиха страхотна работа през зимата“, обясни пилотът на Хаас.
Накрая Окон заяви, че в автомобила на Хаас има потенциал, който беше отключен в последните няколко старта.
„Тук никой не вярва в тези думи. Знаехме, че в автомобила има потенциал. Просто трябваше да го отключим“, заключи Естебан Окон.
5 Down. 19 To Go.
#HaasF1 #F1 pic.twitter.com/3k8wBseb20
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) April 24, 2025