Начало WRC News Opel отбеляза 40 години от втората WRC титла на Валтер Рьорл

Opel отбеляза 40 години от втората WRC титла на Валтер Рьорл

334
0
Валтер Рьорл
Валтер Рьорл; снимка: Opel

Opel има забележителна история в автомобилния спорт и един от върховите моменти в нея е спечелването на световния рали шампионат от Валтер Рьорл през 1982 г. След успехите с Kadett GT/E и Ascona A това е връхната точка за марката в първенството на планетата.

26-годишният през 1973 г. Валтер Рьорл се състезава за Opel заедно с Йохен Бергер. Печелят европейския рали шампионат с Opel Ascona A. През следващия сезон Рьорл взима първа победа в световното първенство. Пилотът и марката се разделят през 1977-ма, но той се завръща през 1982 г. Автомобилът му вече е Ascona 400. Колата е смятана за една от най-надеждните по онова време. Има задно предаване и мощност до 191 kW/260 к.с. Рьорл се изправя с този Opel срещу Audi quattro за 50-ото издание на рали Монте Карло.

Рьорл води с 31 секунди пред Хану Микола с Audi, продължава да атакува и печели надпреварата, записвайки перфектно начало на сезон 1982

Двубоят пък е между него и Audi, но с пилот Мишел Мутон. Рали колите със задвижване на четирите колела имат предимство на сняг и чакъл, вследствие на което германецът внимателно изчаква моментите за атака.

В Швеция, където печели Стиг Бломквист, е трети. Отпада в Португалия, където Мутон печели. След това бележи второ място в рали Сафари (победил е Шехтар Мехта), четвърто във Тур дьо Корс (където пръв е Жан Раньоти), отново е втори в Акрополис (там бие отново Мутон), трети в Нова Зеландия (победител е Бьорн Валдегард) и пак втори в Бразилия (отново успех за Мутон). Не взима точки във Финландия, но е трети на Сан Ремо. В предпоследния кръг от шампионата – рали Код д’Ивоар – Рьорл взима втората си победа за 1982 г. след 4995 километра борба. В последния кръг – RAC Рали – първото място е за Микола. Audi печели седем победи този сезон срещу две за Opel, но далеч по-постоянното представяне на Рьорл му носи титлата със 109 точки. Мишел Мутон е на второ място с 97, а Хану Микола остава трети със 70.

Неделима част от успеха е Opel Ascona 400

Моделът с две врати е с 4-цилиндров, бензинов двигател с работен обем 2420 куб. см. Мощността е 191 kW/260 к.с. при 7000 об/мин и е с максимален въртящ момент от 280 Nm при 5500 об/мин. Трансмисията е 5-степенна Getrag. Има еднодисков съединител и диференциал с ограничено приплъзване. Максималната скорост е до 225 км/ч. Предното окачване е с двоен носач, винтови пружини и стабилизатор, а задното  – петзвенно. Колата тежи 1050 кг без екипажа.